lørdag den 22. oktober 2011

Weekend på landet

Ja, vi bor sgu altid på landet, men det lyder da meget fancy, ik'?

Hvis man tager i betragtning, hvor meget vi gør ud af, at weekenderne heroppe skal være hyggelige, kan vi vist også godt tillade os at kalde 'weekend på landet'. (Også hvis vi overvejer, hvor sjældent vi er hjemme en hel weekend begge to). Der var endda hjemmebag til morgenmad, og  jeg ender nok med at bage banankage også. Af ren og skær kedsomhed.

Men NU er vi endelig helt på plads. Sådan næsten, ihvertfald. Vi har tømt den sidste flyttekasse idag. Der var bøger, og jeg har med vold og magt klemt alle sammen ind i én reol. Så håber jeg bare aldrig, at jeg får brug for en af de inderste. 'Vi' har hængt billeder op. I alle rum. Og som det første ud over den plakat Andrea hang op under Giganternes indtog. Med et for mig totalt ukendt boyband, som alligevel fik lov til at hænge indtil igår. JLS. Siger det dig noget?


Men nu er her billeder. Hans og mine. Og ikke flere fyldt kasse. Så skal vi bare af med det tredje sengebord, som STADIG står her og glaner, ved siden af det ekstra skrivebord i køkkenet. Det ender jo med, at vi har et imponerende stort køkken. En dag.

Og nu er der ikke rigtigt mere at lave. Med mindre jeg gider støvsuge. Eller skifte den bluse jeg spildte kaffe på i morges. Eller bage. Mangler lidt 'café med Rikke', eller 'hænge ud hos veninde'-muligheden. Der ER lagt rent på sengen og skiftet dug. Og jeg gider ærlig talt ikke mere hausfraueri nu.

Kunne selvfølgelig også bare drikke mig en velfortjent øl og ryge en smøg?

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Goddag med dig *sms* (:

Tænkte på om vi ikke skulle bytte link da jeg syns din blogger er så spændene smuk og altid noget at byde på (: Håber du går forbi min blog og skriver en lille sød hilsen i min GB så ville jeg være dig rigtig glad (:

Knus Lise