søndag den 16. oktober 2011

Antifrisk

Efter kronisk-klamydianatten på Heidis øl-halløj blev der drukket kaffe. Og ligget på sofa'er. Der blev sladret, mænd blev bagtalt, fremhævet og vurderet. Egentlig en ironisk handling, når der kun er én singlepige tilbage i flokken, men vi skal åbenbart dissekere kønnenes interaktion. Om ikke andet, giver det da noget at grine af.

Klip til en aften på Retro. Hvis nogen kender det mindste til Odenses natteliv, kan de måske regne ud, at jeg ikke ligefrem er stereotypen på en Retrogæst. Mest fordi jeg ikke duer til at stå og spille smart, og fordi jeg gider tale med mennesker og ikke kun stå og spejle mig i væggen. Og fordi jeg ikke gider trække maven ind hele aftenen. (Og så generaliserer de pissemeget...)

Men vi havnede der. Til Sak Noel. Fordi Morten og Andreas skulle varme op. Og fordi Rikke havde nye sko. Vi blev en broget flok på seks, der drak og dansede igennem en aften, hvor jeg ikke har lagt mærke til særlig meget omkring os.

Den Sunde og Raske Fyr havde en kammerat med, som han ville købe en drink til. Men kammeraten ville ikke have noget, så den Sunde og Raske Fyr hentede bare en drink til sig selv. Til sig selv. Kun. Sig. Selv.
Surmulede op i baren og købte min egen forpulede vodka danskvand (skinny bitch i folkemunde), og startede således en kædereaktion i min kæreste, der medførte at han købte drinks til ALLE resten af aftenen. Og rigeligt, skal jeg hilse at sige.

Faktisk har jeg været så sløj i dag, at jeg overvejede at blive på fyn og sove igennem. Men så var der en, der hentede piller til mig, og rullede sig om mig som et varmt krammetæppe, og nussede på min tømmermændsramte hjerne. Og ham ville jeg helst ikke undvære.

Så nu er vi her. På den røde sofa. Omgivet af burgeræsker og pomfritposer. Og jeg har endelig fået bugt med hovedpinen. Det tog også kun 11 timer. Er helt imponeret over, at jeg glæder mig til næste weekend, hvor vi ingen planer har. Men lad os nu se, hvad jeg mener om den sag på torsdag.

Ingen kommentarer: