onsdag den 5. oktober 2011

København for et kort sekund

Jæssør. Så skrider jeg da bare til staden imorgen. Og det er ikke engang KUN min udlængsel, trang til et liv etc. der er skyld i mandefald på martiklen. Nej, vi skal holde indflytterfest på lørdag. Eller, den Sunde og Raske Fyr skal. For med 53 effektive kvadratmeter, plads til to luftmadrasser MAX og en ret omfangsrig vennekreds har vi simpelthen valgt at dele indflytterfesten op.

Således belejres lejligheden i weekenden af 6-10 mandspersoner, der skal i byen country style (Læs: Drikke sig frastødende berusede, fordi ingen kender dem heroppe alligevel.) Så Sund og Rask Fyr og jeg blev enige om, at det er bedst, hvis jeg ikke er vidne til dette.

Det er ikke helt skidt statistik at bruge tre ud af fire weekender i Oktober udenfor Thisted. Det er absolut heller ikke skidt, at jeg bare skal chille og skåle og hygge med dejlige damer die ganze weekend!

Desværre lader det til, Bror lige var for hurtigt ude med de gode råd. For gu' bliver flybilletterne fra Aalborg til Kbh da ej billigere jo nærmere vi kommer afrejsen. Hrmf! Så hvad der for 14 dage siden var et åbenlyst valg omkring at tage fly i stedet for tog, fordi det tager 45 minutter at flyve og over seks timer med tog og koster det samme, skal jeg nu forsvare at bruge 400 kroner ekstra på en flybillet. Kan man godt det? (Ja, jeg vil gerne have støtte til at bruge penge, for jeg har ikke rigtigt nogen...)

Men altså. København og efterår - elsker det. Glæder mig. Teske? Det tror jeg nok vi hør!

6 kommentarer:

Carina sagde ...

Du skal da bare flyve - du bruger alligevel 200 kr hver vej i toget på snacks, dameblade og andre underlødige ting fra 'zalgzvognen'. Det ville i hvert fald være det argument jeg ville bruge selv.

Rigtig god tur!

Og pas nu på dig selv i Thisted. Jeg flyttede til Århus og blev så ulykkelig af det!

Trix sagde ...

Har jo boet i Århus. Var ikke det fedeste ever - men klart at foretrække over Thisted. Glæder mig bare til jeg skal bo i Kbh!

Virkelig godt argument btw!

fasterfis sagde ...

Uh, jamen velkommen til staden lige om lidt!

Drop forbi dineren Lørdag, og du vil se mig på 12 timers vagt med lette tømmermænd efter personalefest på fredag. Du må gerne pege og grine, så ved jeg da, at det er dig ;)

(peleiler.. heller ikke sjovt!)

Trix sagde ...

Jeg skal overveje det meget kraftigt, hvis nogen kan vise mig derud. Kan jo ikke finde ud af en telefonboks i Kbh.

Mads sagde ...

Triiiinøøøøh! Kaffe hvis du får tid?

Trix sagde ...

Maaa-aaads! Totally. Sender lige mit nummer.