mandag den 31. oktober 2011

Tænk på noget andet og synk...

Der var lidt klumper i idag. Troede ellers jeg var ovre de rookie mistakes, men åbenbart ikke.

De ødelægger alt. Klumperne. Uden dem fungerer ritualet helt fint.

Det ritual, hvor jeg starter hver dag med Jazz på P8, den lækre kaffe nede fra den fine kaffeforretning (som også har ost, flødeboller, vin og andet. Det er jo Thy, vi har ikke en forretning til hver ting for sig.)

Jeg hopper i noget tøj. På de gode dage (som i dag) andet tøj end de jeans, der har ligget halvt til vask i et par uger nu. Halvt betyder, at jeg ikke smider dem i vasketøjskurven, men alligevel har bestemt mig for, at i morgen SKAL de altså vaskes. Indtil jeg i et anfald af arbejdsløs dovenskab hopper i dem næste formiddag igen. Fordi det er nemmest.

Men ikke idag. Jeg tog en kjole på. Og både strømpebukser og bH, hvilket ellers godt kan være en udfordring. Håret op i en knold. Vaske ansigt, og ind foran skærmen.

Hvor jeg i min kombination af morgenens make up ritual og lækker kaffe kan lege, at jeg laver noget fornuftigt på min tur rundt forbi yndlingsblogsne, fjæsen, tre emailadresser - ja, jeg aner heller ikke hvorfor? Er der andre, der har været lige så dum som jeg, og raget flere forskellige emailadresser til sig? Hvorfor gør man det? Og diverse jobsites.

Nå, men altså. Sminke, internet, kaffe og 'morgenmad'. Som jo i princippet kan være hvadsomhelst.

Men når der er klumper i, bliver jeg mig selv pinligt bevidst om, at jeg starter hver uge. Hver mandag. Hver mandag morgen.

Med nupo. I et sidste desperat forsøg på at vaske weekendens mad- og sprutsynd af mig. Så jeg kan himle med øjnene hver tirsdag morgen, når jeg kravler op på vægten, og den ikke er svundet det mindste.

Hvor dum har man egentlig lov til at være?

Ingen kommentarer: