tirsdag den 2. august 2011

Vindelhuset i Thisted

Nå, var I måske så naive, at I helt havde glemt, hvor meget flytterod vi egentlig efterlod, da vi rejste på ferie?

Det havde jeg ihvertfald. Christ. Det tog lige nogle timer bare at indse, at det faktisk ER HER jeg skal sove. Og at jeg SELV skal gøre noget, hvis stedet skal blive beboeligt.

Forløsningen kom, da jeg gennemskuede, at vi kan blænde en dør ind til soveværelset. (Der er to, jo). Og så bliver der - vupti- plads til både sofa og skrivebord i stuen. Det startede ligesom en tsunami af, nu GØR vi det. Dejligt. Vi er nu 5% længere i projekt: 'pak ud og bo i Thisted', og har så småt givet op for idag.

Men hvor om alting er, så bliver jeg nødt til at skaffe os af med vatterpasset. Som jeg i øvrigt aaaldrig har haft brug for før. Og nu, hvor jeg endelig er flyttet sammen med én, der forstår der og gider bruge det, så gør det ikke andet end at afsløre, hvor pilskæv vores lejlighed er.

Således har vi måttet fjerne én af støttedupperne under køleskabet, lægge en filtdims under tv'et, men ikke tv-møblet og fylde en støtteblok under reolen på toilettet. Skabene i soveværelset, der allerede har kostet mig uendelige kræfter, gaber små 4 centimeter mellem hver sektion, og hvis du går for hurtigt fra køkken ind i soveværelset, kan du godt blive en lillesmule søsyg.

Ergo bor vi i vindelhuset fra Harry Potter - bare uden alle fordelene ved magi.

2 kommentarer:

Mads Svendsen sagde ...

Nu kan jeg ikke holde op med at se dig som Mrs. Weasley. En noget mere fordrukken og brovtende Mrs. Weasley, godt nok.

Trix sagde ...

Åh Mads. Jeg ville så gerne være Fleur, men må give dig ret. I en alder af 24 nærmer jeg mig mest af alt en opfundet person, der udmærker sig ved at gå offentligt med hårnet og skælde ud på folk. Suk.