onsdag den 24. august 2011

By the way...

Så manglede de ikke servitrisser på café Nytorv. Det gjorde de dog på Bondestuen.

Og efter en kort samtale, blev de enige med hinanden om, at de gerne ville have mig.

Men da jeg sad storsnøftende, med hovedet på en Sund og Rask skulder i mandags, flød ordene ud af min mund, helt af sig selv.

'Jeg vil ikke arbejde på en bar. Der er kun én Andersens Bodega. Det vil aldrig blive det samme. Jeg har ikke lyst til at være hende der flytter til Thisted og arbejder i en bar.'

Så jeg ringede ned til Tonny i går og takkede nej. Det er alligevel ikke et hug i kontanthjælpen værd, at stå i en bar hver lørdag nat og høre folk blive stive med en dialekt, jeg ikke forstår. Og de første 6000 arbejder jeg jo i bund og grund gratis.

Men nu siger rygtet, at jeg måske skal lege SU og ikke socialbumshjælp, fordi jeg skal til eksamen i dette semester... Meget forvirrende. Skal folkene på skolen ikke vide sådan noget? Nu har tre personer i dag sagt, 'det ved jeg ikke'...

1 kommentar:

Lise Jørgensen sagde ...

Hvis du ikke har lyst, skal du heller ikke gøre det! Der skal nok komme noget til dig, som du gerne vil. Og hold nu op, er de også sådan nogle der ikke har styr på sådan noget på din skole.... Det er de også på min skole.. Håber du får styr på det hele og hvor er han sød ham den sunde og raske fyr :)