onsdag den 24. august 2011

Dum, dummere

Jeg ved det godt. Med den energi jeg ligger i at latterliggøre min nye by, ryger muligheden for nogensinde at få lokale læsere til bloggen. Og eftersom jeg bor hér, vil min fingerpegning i allerhøjeste grad pege tre fingre ind mod mig selv, det er klart.

I går sad den Sunde og Raske Fyr og kiggede på jobannoncer. Det er en vane han har, og især i disse tider, hvor der er rigeligt med jobs til folk som ham, er det også ren fornøjelseslæsning. For det betyder foreløbigt, at der også vil være et job til ham andre steder i landet, når han en skønne dag er færdig med sit nordjyske eventyr.

'Hey, jeg kan få et job i Litauen. Der kan vi da også flytte ned?', smågrinede han.
Men svaret var klart og entydigt.
'Nej. Det hér er lavmålet. Punktum. Vi skal aldrig bo et sted, der er mindre sejt end Thisted. Vi har hermed sat den nederste barre, og fra nu af, kan vi kun flytte opad...'

Han gav mig ret. Så i den henseende får jeg i det mindste min vilje.

Nu skal jeg bare snart have et job. job job job. Så jeg ikke bliver vanvittig af at gå rundt i Thisted og vente på en Fyr der har et arbejde at passe, og som derfor godt kan blive liiidt træt, når jeg skal underholdes resten af hans vågne tid.
Har ungefähr 12 ansøgninger ude at svømme lige nu. Så ring da for pokker tilbage.

Jeg er slet ikke egnet til at kede mig så meget.

Ingen kommentarer: