onsdag den 10. august 2011

Hvad livet i udkantsdanmark lærer mig:

Zulu viser kun advokatserier fra halvfemserne i løbet af dagen.

Det blæser altid i Thy.

Det er okay at søge jobs, man i virkeligheden ikke vil have. Det siger de selv på jobcentret.

Det er unormalt at troppe op på jobcentret INDEN man har fået kontanthjælp for at søge job.

Dagen består i realiteten kun af ét måltid. Kun afbrudt af toiletbesøg, cykelture, mv.

Slankekur er umuligt, så længe man går hjemme og glor. Og æder.

Beslutningen om 'hvad vi mon skal have til aftensmad', kan godt tage hele dagen.

Tingene er ikke meget. De er møj. Møj blæsende, møj billigt, møj muligt. Ikke at forveksle med møgblæsende, møgbilligt og møgmuligt.

Et glas rødvin ville gøre godt.

4 kommentarer:

amarOrama sagde ...

Kan du klare mosten, eller overtaler du snart ham den sunde til at flytte med til Kbh?

Lise Jørgensen sagde ...

Så kan du begynde at koge fond ind selv og øve dig i at lave hammer god sovs med den fond. Det tager jo en hel dag, hvis man skal koge den helt ind. og begynde at stryge alt! selv plastikposer! (hold kæft hvor kedeligt!) Jeg keder mig også...

Trix sagde ...

AOA: Gi'r det et halvt år. Så ser vi på sagerne. This is never gonna be forever. Men vi kan jo ligeså godt få lidt ud af det, nu vi er her. (Læs: Gode kontakter så kæreste kan få job i Kbh.)

Lise: Hvis jeg skal koge en fond, skal jeg jo hen og skaffe i tonsvis af kød- og knoglerester? Det magter jeg slet ikke. Kan til nødt koge en høne og lave høns i asparges.

Lise Jørgensen sagde ...

Så lav du høns i asparges, man kan vel også lave hønsefond :) og grøntsagsfond? Så kommer jeg dælme og spiser, ja jeg gør :)