tirsdag den 9. august 2011

Nye tomme løfter

Har set et butiksvindue i dag, der er så awesome / underligt, at jeg oprigtigt håber, jeg en dag får taget mig sammen til at fotografere det og smide det på bloggen. Men som I alle ved, er det dér med at holde, hvad jeg lover, på billedsiden ikke noget jeg bruger.

Men det var skomageren her i Thisteds vindue. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal grine eller græde, men et eller andet skal man nødvendigvis, efter at have glanet foran ruden i et lille kvarter. (Man er vel 'ledig'...)
Det skal i øvrigt nævnes, at skomageren i Thisted faktisk kun laver sko. As in ingen nøgler. Den butik løber simpelthen rundt ved at reparere de sko, vi andre træder skæve. Troede ærlig talt ikke at den branche kunne være så lukrativ, men hatten af for dem.

Måske skal jeg skifte spor og blive skomager?

Har ikke scoret mig et job endnu. Det er vildt. I morgen er min tredje dag som 'ledig'. Er det ligesom med vorherre, hvor han... Argh, kan sgu ikke huske, hvad han gjorde på tredjedagen. Men hvis han fik et job, går jeg gerne i hans fodspor. Ja, bare kald mig Jesus. 
Det er faktisk lidt vigtigt med job. Altså ikke kun fordi jeg keder mig, eller har brug for pengene, eller kun er 24, så satsen for kontanthjælp er ca. det samme som en SU. Nej, det er vigtigt fordi den Sunde og Raske Fyr helst ikke skal vænne sig for meget til at få vasker tøj og maden serveret uden at gøre noget for det. 
See my point?

OBS OBS OBS

Anne Lotte har reddet mig. For vi ved jo allesammen godt, at jeg ikke får taget de billeder. Så det gjorde hun for mig - godt nok inden jeg overhovedet anede, at Thisted eksisterede.

Tjek billederne på hendes blog:
http://dannerfjord.blogspot.com/2011/08/bondegardsferie-4-skomagerhuset-i.html

3 kommentarer:

Anne Lotte sagde ...

Jeg har billeder af den på min blog.
Vi var deroppe i sommers. Grineren lille butik. Og ham der ejer den er så gammel, at jeg slet ikke er sikker på, om nogen har fortalt ham, at vi i den her verden kun lever til vi er omkring 100...

Anne Lotte sagde ...

http://dannerfjord.blogspot.com/2011/08/bondegardsferie-4-skomagerhuset-i.html

Trix sagde ...

Tak Anne Lotte. Du er genial.