søndag den 14. august 2011

Suck up for blogs

Jeg skal være ærlig. I lang tid læste jeg ikke blogs. Jeg skrev én, men det var kun fordi min veninde Lise (liseiam.blogspot.com) havde en blog og linkede til andre, at det gik op for mig, at jeg nok ikke var den eneste navlepiller med hang til at udstille mig selv for andre i håbet om noget anerkendelse, fingerpegning og/eller hyldest.

Men nu? Nu læser jeg efterhånden alt jeg kommer i nærheden af. Omend det går smertefuldt langsomt, fordi jeg skal have sagerne SMIDT i hovedet. Det er som om internettet ikke er gået op for mig? Jamen altså, hvordan finder I de gode? Kan man bare google 'sjov blog, der rammer mig som målgruppe på et eller andet plan', og så dukker de op? (Har prøvet - virker ikke).

Men altså. Host. Troede ikke jeg skulle gøre det her, men nu vil jeg dele med jer, hvilke blogs jeg læser, og hvorfor. (Måske er det også bare nattekedsomhed i Thisted, og den kendsgerning at jeg sov til klokken 14 idag. So long nattesøvn).

**ADVARSEL** MEGET LANGT INDLÆG:

Creme de la creme alá Edgar ser i ovre til højre. Blogs jeg er så glade for og trygge ved, at jeg står åbenlyst ved dem herinde på min egen blog:

Dines. Ja, hun står øverst på min liste over senest postede - og derfor øverst hér. Om hun er den bedste må være mellem hende og hendes gud. Men jeg er fan. Hun kan tricket med både at være morsomt ærlig og alvorligt ærlig. Jeg mestrer ikke begge med samme elegance.

Head and Heels. Måske snart med nyt navn. Christina er ret sej. Sådan vil jeg også være, når jeg en dag får styr på mit liv. Og så bor hun i Odense. Det vil jeg også igen en dag. Og så roser hun mig, ærligt og uprætentiøst - og det elsker jeg hende for.

Marens blog. Egentlig er jeg lidt træt af, at hun aldrig svarer sine kommentatorer. For de er så søde og mange. Men then again, de er mange. (Og jeg er jo bare misundelig). Hun har tre børn, og jeg er bange for børn. Men det er okay - for jeg fornemmer, at hun også nogle gange er bange for dem.

AmarOrama. Hun tager billeder. Og lever i storbyen. Og tager gigantes solbriller på på dates, fordi hun er ved at skide i bukserne. Så har hun nogle kloge brødre, men jeg tror ærlig talt ikke, at de er helt lige så skarpe som hun. For hun er sej. (Omend lidt aldersnazist - ved et uheld).

Stopdetdog. Det er virkelig blandet for en femmer. Intet er for småt eller stort til at ryge på dagsordenen. Hun kan stort set altid skrive, så jeg liiige bliver nødt til at kommentere. Og så synes hun nogen gange, at jeg er sjøv. *gylpeørlesmiley*.

Skriblerier. It could be me. Bortset fra jeg overhovedet ikke er kreativ. Men ellers. Genkendelsens glæde i ord, tanker, drukture og tilbagetilfusere. Omend det er en saga blot for mig, må jeg ærligt indrømme, at læserværdien er højere i skribleriers liv. Jeg ønsker sådan, at hun altid er glad.

O'manne. Jeg håååbede sådan, at jeg ville møde hende, da jeg boede i Aarhus. Anne er skidesjov. Og var en af de allerførste faste læsere jeg fik - og dermed en af de allerførste blogs jeg fandt. Og jeg bliver hængende.

Ze citygirl. Lidt sejere, lidt mere berejst, lidt højere uddannet og lidt rigere. Alt det, jeg gerne vil være. Inklusiv populær. Hun er en elskværdig ung dame, og har stilmæssigt en af de mest strømlinede og overall ensrettede blogs jeg kender.

Men der er jo mange, mange flere.

Alfabetisk:
Bethany. Skulle jo se giraffen, ik'?
Dancinghell. Fandt jeg for nylig. Lad os se, hvad det udvikler sig til.
Ditte Okman's blog. Ditte er klar i mælet.
Filles Fou. To veninder smed hvad de havde i hænderne og rykkede til Paris for en tid. Eventyret er snart slut, men der er stadig lidt billeder tilbage at se.
Fuhrmann for dig. Grænser for, hvor mange gange man skal høre et navn, før man må følge lidt med
Hverdags-Nadia. Det er sgu da for fint, det der.
Ikke et ord om baby. Titlen holder ikke, men det gør resten.
Kulmbak's blog. Holdninger en masse.
LISEiAM. Skøn, skøn veninde. Modeblogsadvarsel. Hun studerer skidtet.
Sneglcille. Se forklaring for Bethany og Fuhrmann.
Stinestregen. Det tog lang tid. For jeg skulle fandme ikke bare følge med som en hovedløs amøbe, der bare tiljubler og tiljubler. Så jeg jubler bare.
Tattologist. Addict.
Trés Chic Clique. Modebloggeralarm. Hun får lov til alt det, jeg gerne vil. Og så har hun blå sko.
Uden Relevans. Både for klog, lærd og beleven til mig. Men jeg skal dælme ikke gå glip af noget jo.

That's it. Enjoy.

13 kommentarer:

amarOrama sagde ...

Men solbrillesæsonen er desværre slut, så i aften blev jeg nødt til at se min date i øjnene. Og ved du hvad. Jeg klarede den! Snakkede endda med manden. Vildt hvad? Nej, jeg var ikke fuld.

Trix sagde ...

Var han?

Anonym sagde ...

Ih du er rar af dig er du ja du er Trix! (også selvom det bare var fordi du bor ude på Diarré-Lars' mark og ikke kunne sove). Jeg kan godt li' at være en femmer værd, og så endda blandet! Taaaaaak! *Gylpeørle-smiley* til dig!

Lise Jørgensen sagde ...

Ha, tænk sig at jeg er kommet på her.. det må jo betyde at jeg skal til at skrive igen.... Den blog er vidst død, eller er i hvert fald gået i hi..

fasterfis sagde ...

du har sgu egentligt ret god blogsmag! Wuhu, der er mange af mine yndlinge på den liste der.

Trix sagde ...

Pille: Det må betyde, at du også har god blogsmag. Du har nok bare haft det længe, hvor jeg har brugt flere år på at finde dette lille udvalg. #so slow

Head and heels sagde ...

Hvor er du bare sød. Taaaark! På brunnæsemåden,med gylpeørle-smiley og håndtegn!

Piner mig virkelig at skulle skuffe dig ved, at indrømme at jeg absolut intet har styr på og ikke er så begejstret for Odense. (Sorry, er Århus-pige...)

Men du er stadig sød

The CityGirl sagde ...

Lige over, darling!
Du får mig sgu til at lyde helt tjekket - tak! ;-)

amarOrama sagde ...

Nej, manden var pinligt ædru. Sikkert slet ikke værd at samle på, nu jeg tænker over det. Hvem nipper til sit glas og lader resten stå?

Dines sagde ...

Du er sød! Tak for link på en så fin placering og med så fine ord!

Trix sagde ...

Aoa: Arj? Slet ikke en rigtig alkoOle? Suk. Så bliver han jo aldrig til nogetsomhelst.
Drak du i det mindste ud?

amarOrama sagde ...

Hvad tror du selv.

Trix sagde ...

That's my girl.