mandag den 29. august 2011

Som beskidte underbukser

Jeg synes faktisk, at folk flagrer med noget, der er lidt uhumsk, når de går i selvsving med deres politiske holdninger på facebook.

Vi har jo allesammen en holdning, og vi har alle ret til den. Og vi ved jo godt, at nærmest ligegyldigt hvilken retning vi hælder i, sidder halvdelen af vores '500 nærmeste venner' og er uenige. Og vi ved jo også godt, at dem der ikke kan holde sig tilbage fra at kommentere, er dem, der heller ikke kan styre sig i kommentarfelten på Nationen!

Og af en eller anden årsag, er det okay på sociale medier at være lige så grov i ordvalget, som vi er når BIF for gudvedhvilkengang skyder over målet, og taber en kamp. Overfor folk, som vi faktisk har valgt at være 'venner' med.

Jeg har en klar holdning til politik. Men jeg er ikke politiker. Og derfor holder jeg min holdning for mig selv det meste af tiden. For det er ikke op til mig at forsøge at præge andre menneskers holdning, lige som jeg ser rødt, når jeg skal belæres om hvad der er rigtigt og forkert af andre mennesker. Især af dem, jeg godt véd ikke aner, hvad de taler om!

Men altså. Det jeg bare ville frem til er, at statusupdates og kommentarerne hertil der sviner nogen til, forherliger nogle andre, og meddeler hvad der er rigtigt og forkert at stemme på, bliver slettet fra min news feed. No mercy.

Jeg har ikke brug for at se jeres beskidte underbukser, hængt til tørre på min computer.

Ingen kommentarer: