tirsdag den 22. november 2011

Ze Låvestowy: Det andet første kys

Det føltes lidt, som dengang jeg var forelsket i ham for første gang, da jeg gik gennem Odense midt om natten. Alene. Fordi Rikke og jeg skulle op klokken otte næste morgen og til Gaypride i København. Fordi jeg burde sove og fordi hun var gået hjem. Men for første gang denne sommer, skulle jeg liiige forbi Boogies og sige hej til ham. Jeg havde ikke defineret, om jeg skulle sige 'tak for en sjov sommer', 'farvel' eller 'ses vi igen?' Jeg var bare fuld, og det føltes lidt som den gang jeg var forelsket i ham for første gang. At lade Rikke gå hjem alene og gå videre ud i natten, med et formål jeg ikke sagde højt, fordi jeg var bange for, at hvis jeg hviskede det til nogen, ville han ombestemme sig igen.

Jeg troede inderst inde, at hvis jeg overgav mig, og gav ham det skide kys, så ville magien forsvinde. Så ville hans forelskelse dampe af, og sulten blive stillet. Men hvad nu, hvis det vækkede en ny sult i mig?

Beslutningen blev, at jeg skulle have det ud af kroppen. Jeg ville finde ham, selvom alarmklokkerne lød nogenlunde som sidst. Og jeg ville gøre det alene. Og hvis der skulle ske noget, ville det blive i nat. Den sidste nat i Odense, inden jeg skulle tilbage til Aarhus og starte i skole igen. Så hvis han ombestemte sig, hvis magien forsvandt, hvis historien gentog sig, havde jeg i det mindste kun givet ham én aften af mig selv. Og kunne slippe for at se på ham næste weekend, og weekenden efter igen.

Så jeg stavrede ned forbi helsekostforretningen og 'guitars'n'drums', med telefonen i hånden og sms'en fremme. Om jeg ikke kiggede forbi?

Ude foran Boogies stod en mørkhåret fyr med nogle utroligt brune øjne og så sig omkring. Da hans blik fangede mit, lyste han op og det var som om hele natten blev til daggry omkring mig.

Og så kyssede han mig. Lige dér. Intet hej, ingen forklaringer. Bare et kys.

Vi stod udenfor og kyssede indtil solen stod op. Så gik jeg hjem til Rikke og sov. Med svulmende læber, røde kinder og et insisterende smil i mundvigen.

Den Sunde og Raske Fyr skrev en sms til sin mor: 'Jeg har scoret Trix!'

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er det en dejlig låvestowy!

City Chick sagde ...

Yay!!
Og der jubles hele vejen til Odense!

Karen sagde ...

Ih hvor er det en dejlig historie. Den er ikke slut endnu, vel?

fasterfis sagde ...

piiiiift. årh altså.

Håber virkeligt ikke at det er slut nu!

Ih, jeg vil også snave!(samme sang fra mig, som sædvanligt)

repleav- et ord der slet ikke er sjovt!

Unknown sagde ...

ih nu har jeg lige læst hele historien igennem! Hvor var det altså en god slutning!! :D