mandag den 28. november 2011

At tænke sig, man kan savne DSB

Når radiotrunten på P4 med den meget behagelige stemme siger, at det er livsfarligt at køre rundt i Nordjylland, er det nok ikke gennemført klogt at køre netop den vej.

Faktisk er det drønubehageligt, og man skal koncentrere sig vanvittigt meget om ikke at gå i panik, for at gennemføre de fire timers marathonkørsel der er til Thisted, når man kører af motorvej inden vejlefjordbroen. Men gudskelov vi gjorde det, for vi kom da hjem inden midnat modsat de andre stakler.

Og det blev lige så stille vedtaget, at det gør vi aldrig igen. For vi er faktisk ret glade for vores liv og sjælefred. Og der er altså virkelig mange træer langs vejen til Thy. Og så er det måske den ene fridag/pjækkedag/kald det hvad du vil værd, at vente med at køre, til det er ordentligt vejr igen. Det må man godt.

Så kloge var vi ikke igår. Og så ringede vækkeuret igen i morges. Klokken seks. Og foreslog, at jeg liige kørte Aarhus tur/retur for at lade mig introducere til den kommende opgaveskrivning.

Og nu er jeg bare fuldstændig kneppet i face. Min hjerne er stået af, og jeg svarer på de fleste spørgsmål med den dér ynkelige klynkelyd, man bruger, når man har tømmermænd og vil have kæresten til at hente cola.

Og pludselig lyder ord som 'stillezone', 'salgsvogn' og 'vinduesplads' som redi, redi dejlige ting. Mmm. Med en roman, et krus elendigt kaffe og en guldbar til overpris. Jeg er klar, bare jeg slipper for at træde på en speeder i den kommende tid.

Måske skal jeg lige derud og vende engang imellem for atminde mig selv om, at jeg egentlig godt kan lide at køre i tog. For der kan jeg sove, når det passer mig.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh, jeg forstår dig så godt! Jeg spænder simpelthen i hele kroppen, når jeg kører i bil i dårligt vejr. Foretrækker til hver en tid forsinkelser og gamle damer med makrelmadder i DSB.

Trix sagde ...

Jeg tænker ihvertfald, at den Sunde og Raske og jeg selv skal tage turen i tog næste gang. Med bolcher og Anders And blade. Det trænger vi til.