torsdag den 24. november 2011

Torsdag på en skala fra 1 til 10

1: Klokken 5.15 ringede min telefon. Om jeg havde glemt at komme på arbejde? Nej. Jeg havde bare glemt at stå op, da vækkeuret ringede.

2: Da jeg mødte på arbejde til to kolleger med 'så må du bare løbe stærkere'-attitude. Hvad blev der af at løfte i flok? Heldigvis er arbejdstimenomeringen på job så talentløs at alt i realiteten kan gøres på den halve tid. (Det må i endelig ikke fortælle chefen.)

3: At skulle cykle hjem, for at vende tilbage to timer senere. Eneste plus her må være motion til karmakontoen.

4: Teenagebørn der er onde. Med vilje. Og siger ting til én, lige højt nok til at ingen kan være i tvivl om, at jeg hørte det. Havde glemt, hvor nederen børn var. Men morsomt nok også, hvor banal deres ondskabsfuldhed er. Det er værre for mig, at de vil gøre mig ked, end at de prøver på det, ved at kalde mig tyk eller kvinde i mandekrop. De kan i princippet have ret i begge dele, men jeg fornemmer, at de ikke siger det for at hjælpe mig.

5: Overarbejde. Både mit og den Sunde og Raske Fyrs. Så vi kom senere afsted end planlagt, og landevejen lynhurtigt blev sort foran os.

6: At min bankrådgiver skal bruge dét og dét og dét papir, før jeg kan få lov til at trække fucking 1000 kroner over indtil der kommer rigtig løn på onsdag. Jeg mener, jeg har ringet siden tirsdag. Nu er det for sent at gøre noget. Andet end at trække over så det står efter og så vente på at lortet bliver spærret.

7: At kæreste godt gider betale mad, når vi kommer sent til Fyn og svigermekanikken for længst er fodret af.

8: At vi er taget til Fyn torsdag for at holde  forlænget weekend. (Hvor jeg kommer til at trække perverst meget over...)

9: At vi ender på Franck A til burger for at stille sulten, og at Rikke og Line (mine kommende roomies) kigger forbi til en kop kaffe.

10: At den kop kaffe manifesterer sig som to flasker rødvin, en Rasmus Nøhr koncert, blå kings og planer for en storslået fremtid. Hvor man bliver kørt halvsnaldret hjem inden midnat, og faktisk slet ikke kan huske, hvorfor i dag egentlig var en lortedag, da den startede. For det er den da ikke mere.

Ingen kommentarer: