tirsdag den 15. november 2011

Èn edderkop - to lig

Jeg kan ikke engang huske, hvad jeg var igang med, da noget sort, låddent og 'not supposed to be there', bevægede sig forbi yderst i mit synsfelt.

Men nysgerrig som jeg er lænede jeg mig frem for at kigge, og blev belønnet med rullefald, panikangst og puls på 200, da jeg så The Mother Spider lunte mageligt henover det dødeligt grimme linoleum i køkkenet. (Mere troværdige kilder vil nok sammenligne størrelsen med en lille tændstikæske, men hvem lytter til dem?)

'SKAAAAAT, SKAT SKAT SKAT!' Hylede en ynkelig Trix panikkent. I så tilpas skingert og dødsangt toneleje, at den Sunde og Raske Fyr fik et chok. Noget nær et hjerteanfald. Og mindst forventede, at der var ild i mig, da han vendte sig om. Det var der også. Næsten.

Er rimelig sikker på jeg både fik et 'For helvede, hvor blev jeg forskrækket' og 'Grrrr' i nakken, da det gik op for ham, at min indianerdans skyldtes en edderkop, men han skyndte sig alligevel at finde køkkenrulle, få mig til at kigge væk, fange bæstet, og skylle den ud i toilettet - med to skyl.

Han HADER, når jeg horrofilmgisper over edderkopper. Han synes min angst er totalt irrationel, og han bliver ofte lidt sur, fordi han faktisk tror, der er noget 'alvorligt' galt. (Vi definerer åbenlyst 'alvorligt' forskelligt.)

Men selvom han sukker og ruller med øjnene, og insisterer på at bæstet ikke kan æde mig i én mundfuld - og heller ikke har tænkt sig at prøve, så fanger han den alligevel og dræber den med sine macho-mandehænder. Og det elsker jeg ham for.

I dag fik jeg også et godt kram bagefter, for han kunne faktisk godt se, at den var én af de store.

3 kommentarer:

HendeDer sagde ...

Alle edderkoppers moder var i mit soveværelse for et par dage siden. Midt på en væg sad den og blomstrede i al sin ekstreme klamhed. Og den VAR klam. Og enorm. Og jeg tror faktisk, den knurrede lidt af os.

Selv kæresten - der blev sat til at fjerne bæstet - kunne ikke få sig til at røre den, men måtte i stedet ty til støvsugerløsningen.

Nu håber jeg så bare, at bæstet ikke kravler ud af støvsugeren igen...

Fruen i Midten sagde ...

Trix, jeg føler med dig. Det ved du, at jeg gør.
Og til HendeDer; jeg har aldrig turdet støvsugerløsningen, efter at min moster en gang fortalte, hvordan edderkoppen kom ud igen - nu med støv på! Men hvis du har en dyson-støvsuger, så har du samtidig kremeret bæstet,og det er jo ret smart ;-)

Trix sagde ...

Støvsugerløsningen er i min terminologi først fuldført, når mundstykket på støvsugeren er tapet forsvarligt til efter opsugning af bæst.

I øvrigt en glimrende undskyldning for ikke at fjerne tape og støvsuge den næste uge.