tirsdag den 31. maj 2011

Livet er for kort til lektier. Ik'?

Klokken 7 var det for sent at sove mere. Der er ingen gardiner i gæstehuset, så morgenen var nærmest dag - og der var meget af den. Dagen, altså.

Fra skråvinduet kan vi se fly på fly på fly lette og flyve ud i verden. Og det gibber i mig her eneste gang. De er på vej alle mulige steder hen - varme steder, eksotiske steder, steder med kulørte drinks til 12 kroner. Nogle gange kan man endda se, at der står TUI på siden af flyet. Og hvor jeg MISUNDER dem.

Men ikke så længe. For så tager turistHanne her metroen heeelt ude fra Vestamager, ind og står af ved Christianshavn - kun for at opdage, at min telefon (som jeg skifter abonnement på dig idag) ikke længere er aktiv. Og jeg kan derfor ikke liiiige bruge mine maps til at finde hen til den dér diamant. (Ja ja, jeg vidste jo ikke den lå SÅ tæt på.)

Faktisk var jeg nærmest skuffet. For aftale straks med mig selv, at når man ikke har kort, må man gå på opdagelse, ind til man finder noget der kan bruges. Og så gik jeg. I næsten 7 minutter før jeg satte mig på en stol i den føromtalte diamant.

Nu skal jeg så bare overtale mig selv til at skrive noget i den dér opgave - og modstå fristelsen til at vralte ud i shorts og sandaler for at  turistopdage København.

Det er svært- for her i morgensolen, du ved, den der er rigeligt af, er København sgu en smuk størrelse. Og jeg har lyst til at fare vild. Hvad SKAL man se i København?

2 kommentarer:

amarOrama sagde ...

Godt spørgsmål. Kanalrundfart? Tag Netto-båden. Den er billigst.

Ellers er Nørrebro jo hyggelig.

Trix sagde ...

Jeg mangler stadig ...broerne. Både vester og nørre. Det må komme en anden dag. Har faktisk en gang været på kanalrunfart - det var skide sjovt!

Lise og jeg tilbragte dog aftenen med fadøl i Nyhavn. Det virkede som det rigtige på dét tidspunkt.