søndag den 15. maj 2011

Flygtningen, fulderikken og fjolset

Jeg tog en knapsålovlig og lidtpiratagtig taxa hjem fra byen idag.

Det var ikke min mening. Først og fremmest var det ikke min mening at tage i byen, men musikken fra Train giver stadig genlyd i mine ører, så den er ret svær at slippe udenom.

På et tidspunkt kom jeg til at kigge på mit ur og klokken var næsten fem. Det var sent nok, konkluderede Vibeke, som ved, jeg skal på arbejde om cirka fire timer. Så hun fulgte mig ud. Tilsyneladende til byen uden taxa'er. Jeg gik og gik og gik og gik og gik. I hæle jeg ikke helt kunne styre, og burgertrang jeg absolut heller ikke havde kontrol over.

Men så holdt to mørklødede fyre ind til siden. Og spurgte om jeg manglede en taxa... Her ville den fornuftige/kloge pige nok sige fra, men i stedet sagde jeg: 'JA. Og hvis i voldtager mig og myrder mig, så smadrer jeg jer!'. Men den slags havde de slet ikke tid til, påstod de.

Vi samlede en mere op. En gamling i rød polo. Som nu er ødelagt for evigt. Den røde polo, vel at mærke.  For mage til idiotisk bavl, lukket ud en heeel køretur mens det umiddelbare emne burde være patter/dans/fest, skal man lede længe efter. Lad os bare kalde ham politisk. Vidste i godt, at det i DAG er 53 år siden, palæstinenserne blev gjort statsløse? For det vidste han. Og så svinede han jøderne, USA og den danske regering. Han kom ikke engang op efter luft. Ingen kunne få et ord indført.

Før chaufføren påpegede, at han vidste godt, det var 53 år siden. 'Nå, hvordan det?' Spurgte kartoffeldanskeren fra Hasle iført den røde polo. 'Jeg ER statsløs palæstinenser...'.

Tror I han holdt kæft af den grund?

Men hey- jeg blev sat af først - OG han betalte min tur.

Og jeg har nu oplevet følelsen af at foretrække to vidtfremmede indvandreres selskab på en risikabel køretur, fremfor at have en ekstra dansker med... Christ!

2 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Nogle mennesker! Men dejligt med gratis tur da.

Trix sagde ...

Utrolig dejligt. Hvis med medregner Vibekes gavmildhed og den tyver jeg fandt på gulvet på Copenhagen, gav min bytur i går faktisk overskud.
Det er da lidt vildt?