tirsdag den 10. maj 2011

Tre historier om tis

Endelig! Verdens længste afstemning er overstået. Og jeg kan konstatere at kærlighed ikke er særlig populært som jubilæumsmateriale. Til gengæld er jeg lidt bekymret, for jeres lyst til at ydmyge min dejlige veninde Rikke. Hvad er den af? Tror nu også, hun selv har stemt på den.

Men altså. Tis. Ja. Jeg har faktisk fire. To om mig, to om andre - og i får dem alle.

#1
Der var dengang jeg drak mig fuld ude foran Grøn Koncert pladsen i Odense og pludselig skulle tisse noget så grusomt. Men vi var jo ikke inde ved festivaltoiletterne, så jeg sneg mig ned på parkeringspladsen og godt ind mellem bilerne.
Lynede bukserne ned og satte mig på hug, og var godt i gang med at forrette min nødtørft, og det var dejligt. Måtte lukke øjnene og sukke højt. Og læne mig op af bilen ved siden af mig.
Så gik alarmen igang. Højt. Insisterende og opmærksomhedstiltrækkende.

Den dag i dag, ved jeg stadig ikke, hvad fanden jeg gjorde, der satte den alarm igang, men jeg tiltrak en 12-15 personer, der så kunne se mig tisse stædigt færdig, i stedet for at komme afsted.

#2
Så var der dengang, hvor jeg var forelsket i en fyr og jeg endelig tog mig sammen til at skrive om der skulle være noget fast eller ej. Det skulle der ikke.
Løste problemet med veninde og uanede mængder rødvin. Kan ikke huske om det var mandag eller tirsdag. Men det var en dårlig idé at drikke sig så fuld som jeg gjorde.
Heldigvis for mine tømmermænd den næste dag, blev jeg faktisk så fuld, at jeg sluttede aftenen af med at projektilørle rødvinen op igen. I denne proces optog jeg toilettet så længe, at min veninde endte med at tisse i min håndvask i køkkenet.

Synes her det er værd at nævne, at det var min nabo.

#3
Så var der Rikkes indflytterfest sidste sommer. I lejlighed på første sal. Og et væddemål jeg ikke helt husker hvordan kom i stand. Jeg har noget med, når folk siger 'det tør du ikke'. Så skaaal jeg lukke munden på dem.

Så denne aften kunne man finde mig, med røven hængende ud af Rikkes køkkenvindue, for at bevise, at jeg godt kunne tisse ud af det. Takket være mit valg af venner, var de fleste overlykkelige for min gerning. Kun en stakkels kæreste til tidligere nævnte nabo blev lidt paf, da han kiggede ud i køkkenet og så overstadige mig rågrine med afklædt undervogn hængende ud over vindueskarm. Men det var meget sobert, Pernille sørgede endda for toiletpapir, så jeg kunne tørre mig bagefter.

Tjente penge til aftenens bytur. Rikkes lejlighed blev aldrig den samme igen.

#4
Sidst men ikke mindst skal endnu en veninde udstilles. Da vi startede på journalist-halløjet, kendte ingen hinanden. Og for at lære hinanden at kende drak vi masser af alkohol.

Denne gang måtte min kære veninde N liste ind mellem to biler. Oppe ved teateret i Århus. (Jo, Å!)
Hvor der jo aldrig er nogen mennesker, og det er vildt nemt at komme til at tisse i fred. N listede altså ind mellem to biler, og vi andre stillede os som vagter/skjulere for hver ende.

Desværre skete det utænkelige. Lamperne på den ene bil gav sig til at blinke, og alle dørene sagde hørligt 'klik' for at fortælle os, at ejeren af bilen var på vej, og havde tænkt sig at køre væk. Selvfølgelig den bil, hvor N sad lige ud for førersædet.

Panikslagent så vi os omkring og fik øje på person på vej over pladsen, målrettet mod vores plads. Der var ikke noget at gøre. N måtte trække strømpebuksen op og sætte i løb væk fra gerningsstedet med 5 skraldgrinende, nye veninder. I behørig afstand fra scenen, da grinende havde lagt sig, hørte man pludselig en fortrydelig stemme sige: 'Jeg tissede altså lidt i bukserne...'

Jeg tror vi blev venner den aften.

Dette indlæg kunne egentlig også have heddet 4 historier om druk?

Nå, men. Tillykke til mig!

1 kommentar:

Therese sagde ...

Hihi, hvorfor skal man altid opdages når man tisser steder man ikke burde?