onsdag den 18. maj 2011

Hybris og nemesis

På min altan står der efterhånden 3 poser proppet til randen med flasker ad libitum. Især vinflasker. For vin er godt. Men der er jo ikke pant på lortet.

I dag vasker jeg tøj. Det er en mageløs sejr, da det nok er første gang ever, jeg vasker tøj inden jeg er løbet tør for alt. (Okay, er løbet tør for arbejdsskjorter og skal jobbe i morgen).

Men på vej ned og tømme den ene vaskemaskine fik jeg en idé. Jeg kunne jo tage den pose med 6-7 tomme vinflasker og et enkelt smadret vinglas, der næææsten er pakket forsvarligt ind i en avis, og bare smide den i containeren neden for mit vindue? Det er dårlig stil, ja? Absolut. Men tusind gange nemmere end at slæbe lortet med i fakta, som jeg åbenbart ALDRIG får gjort.

Opgav ellers lignende forehavende for et par dage siden, fordi viceværten snusede rundt dernede, og jeg bare ikke magtede fordømmelsen fra hans side, over jeg ikke gik i flaskeautomaten med sagerne. 

Men i dag var han ingen steder at se. Så snuppede en pose med, sammen med vaskekort og nøgler, og listede forbi containeren. Smed pose i, meget forsigtigt. Havde så meget arm som muligt begravet i lille tophul, for ikke at smide posen med et alt for stort rabalder. Det lykkedes, og posen kunne sættes forsigtigt ned oven på resten af skraldet.

Men da jeg så trak armen til mig igen, lød der alligevel et hult klonk, at metal der rammer glas. Og hér indså jeg, at mit nøglebundt der havde siddet fast på en finger, ikke længere sad på finger, men i stedet lå i container, som er aflåst og kun har minimalt hul i toppen.

Eneste løsning: Find viceværten, som du ikke vil have skal vide, at du smider glas i HANS container. (Sådan føler han det. Virkeligt!) Forklare ham, at nøgler faldt i container, da du smed pose i. Lade ham grine færdig. Vente på han finder rigtig nøgle. Og så selv smide størstedelen af vægt og værdighed over kant på container og rode efter nøgle, mens vicevært ganske rigtigt går i selvsving over det 'miljøsvin', der havde smidt en heeel pose flasker ud.

Her er hemmeligheden, at lade som om det ikke er dig. Og stædig fastholde dette, mens det viser sig, at dine nøgler ligger i bemeldte pose. Og så at skifte tøj bagefter.

3 kommentarer:

amarOrama sagde ...

Shit. Jeg ville dø! Ved du ikke, hvor farligt det er at få skældud af sure, gamle mænd?

(Står mine kommaer forresten korrekt? Nemlig også vild farligt, hvis nogen griner af min grammatik).

Anonym sagde ...

hahahahahahaaaaa

Trix sagde ...

AOA: Ville aaaldrig håne din grammatik. Desuden burde mine indlæg gøre klart for dig, at jeg ikke er typen du skal spørge om den slags. Jeg har ingen idé om, hvad jeg foretager mig med komma-knappen.