søndag den 29. maj 2011

Secret Single Behaviour

Ja, det ér et Sex and the City udtryk - og det hader jeg. Jeg hader sex and the city for meget, især for at jeg ikke længere kan bestille min yndlingsdrink (okay, én af dem) i byen, uden at få et 'Nå, så du er nok træææændy'-blikket. Garr!

Men det er ikke desto mindre, hvad jeg bruger disse dage på.

Jeg laver pandekager om natten. Og igen næste morgen. Jeg sætter Lord of the Rings på, og snakker med på replikkerne. Jeg drikker mælk af kartonen, og spiser slik til morgenmad.

Og det må jeg godt.

For det er jo klart at denne opførsel ophører, når der pludselig er en mand i husstanden. (Gør den ikke?)

Jeg forestiller mig også at han fejrer sin alene-hed ved at smide brugte boxershorts på gulvet og efterlade brættet oppe.

Så vi lissom kan få en head start, inden vi skal bo sammen og lade som om vi begge er perfekte individer, der altid tager opvasken efter os med det samme, og aldrig rydder op ved bare at gemme alting under dynen, når der kommer gæster.

Jeg tænker også, at jeg skal nå en solo-aften med en flaske rødvin, tyve blå kings og fever ray. Hvor jeg kan citere Strunge og føle mig misforstået af hele verden og ende med at være så fuld, at jeg giver mig til at læse mine egne digte højt. (Netop derfor er det vigtigt, at jeg er alene...)

Er der flere singlesærheder, jeg skal have ud af systemet, mens tid er?

3 kommentarer:

Head and heels sagde ...

Skynd dig at invitere veninder i rå mængder til drinks og uhøvisk tale.

Glider på en mærkelig måde ud, når man skal dele matrikel for man gider jo ikke have kæreste siddende on the side. Eller noget andet sted i huset.

Og når man endelig er alene hjemme, vil man godt have det for sig selv, fordi det er så skønt kunne dyrke sin tidligere SSB i fred

Trix sagde ...

Netop, der er en del der skal klares. I lige så høj grad fordi vi flytter så langt væk jo.

Så er der kun ham at drikke sig fuld sammen med og opføre sig brægende og barnligt overfor.

Head and heels sagde ...

Det skal man ikke undervurdere!

Har fx indført, at når man alligevel skal tvangslave konfekt, så er det med drinks on the side.
Og det er faktisk skidehyggeligt at være fuld på en hverdagsaften, høre julemusik og æde konfekt.