mandag den 18. juli 2011

Udkantsbloggeri # 1

Man kan godt få parkeringsbøder i Thisted. Så er det slået fast.

Det har i dag taget den Sunde og Raske Fyr (måske snart forkortet til roomie?) og undertegnede heeele dagen. As in hele fucking dagen at samle 6 af de 8 skabe, vi skilte ad i lørdags.

Ting måtte gøres om, tænkes igennem, ændres, der måtte skrues lidt tilbage for at komme på rette spor, og et par gange måtte vi afværge mine hysteriske anfald med mad, pause eller vingummi.

Vi gav op omkring kl 20 og begav os ned mod gågaden. For her ved vi, at der ligger en café. Ja, vi har faktisk spist brunch der engang. Der er stadig alt for meget lort i køkkenet til reel madlavning, så der ville vi ned og have lidt aftensmad. ALT andet end pizza, fritter, Mac Donalds og de andre tretten slags junk vi har stopfodret os selv med den sidste uge. Ja, hvem skulle tro det, men man får lyst til andet?

Desværre viser det sig, at lektion #1 der skal læres om at bo i udkantsdanmark er, at byens caféer lukker kl 17 mandag til onsdag.
Klokken 5? Om eftermiddagen? Hvem når nogensinde på café efter arbejde så?
Må med skam indrømme, at det bliver svært for mig ikke at have uanede mængder kaffedates, nem mad der ikke er junk og hverdagsforkælelse til rådighed.

Jeg mener, hvor dælen skal den Sunde og Raske Fyr så invitere mig hen, når han vil overraske mig og være romantisk? Crap.

Men nu er det sengetid. Så skal vi bare finde sengene igen. Et eller andet sted inde i stuen.

(Ps. Har lige googlet det. Der er alt for langt til Skagen på en dum mandag...)

5 kommentarer:

The CityGirl sagde ...

Det er altså ikke godt, det der med mangel på kaffe! Kaffe er jo en helt, helt essentiel ting, som bare ikke må mangle!
Du bliver nødt til at få dig en Giovanni - er i hvert fald den eneste løsning jeg kan få øje på....

Head and heels sagde ...

Blændende idé!
Den sunde og raske fyr må forære dig en Giovanni i indflyttergave!

Trix sagde ...

Svingede idéen forbi den Sunde og Raske Fyr, der udbrød, at man jo hellere må gøre, hvad pigerne på bloggen siger...

Tror han bliver skræmt, når det viser sig, at jeg har tænkt mig at hænge ham op på den?

The CityGirl sagde ...

Hahaha! Stort! Han er hermed godkendt af mig, når han overgiver sig på den måde. Det er nemlig ikke en kamp man skal tage; man skal bare have god kaffe :-)

Head and heels sagde ...

My kind of man!
Han ved, han skal vælge sine kampe med omhu :-)