onsdag den 27. juli 2011

Et sted mellem min røv og din røv...

Næste år har vi flere penge. Så står ferien på en uge solo - og max en weekend med familie. Det er vi allerede blevet enige om idag. Til trods for den knap så Sunde og Raske Fyr stadig er syg og tyk i halsen, vil han vist også hellere bare være to.

Blev irettesat af børnemor i dag, fordi jeg ikke skulle bestemme om hendes barn skulle have modellervoks. Havde vist ham hver eneste bøtte med indhold, fået tre gange nej, og ytrede til sidst ordene: 'så kan du bare blive fri'. Men dét skulle jeg ihvertfald ikke bestemme. Sowwy for at jeg leger med dit yngel. Så er der ihvertfald ikke mere sjov i det.

Hvad er dealen med den slags, I mødre derude? Må jeg opdrage på dit barn, hvis dit barn er en gnom? Eller skal jeg finde mig i tungerækning, spytning, råben og skrigen og næsvished med et smil? Og gå ud fra at du på et eller andet tidspunkt begynder at opdrage dem? Jeg har ikke de pædagogiske evner som andre. Nogen gange siger jeg bare NEJ! I stedet for at forklare, hvad barnet gør forkert. Men det er nu engang sådan, jeg er. Jeg gør det samme ved min mor. Alternativet er at ignorere dem, og slet ikke lege med dem? Er det bedre så?

Men der til gengæld masser af sjov i, at vi er flygtet i seng på vores værelse klokken tyve minutter i ti, mens jeg kan høre mindstemanden græde hjerteskærende/hysterisk over at skulle sove. Godt man ikke sidder i stuen.

Og det er også virkelig sjovt, at det har regnet hele dagen, så vi kun har kunnet være indenfor. Og hysterisk morsomt at tage på tur med Sund og Rask Fyrs familie, men uden Sund og Rask Fyr - fordi han ikke er sund og rask i disse dage.

Og ja, det har regnet 12 timer idag. Savner den danske sommer nu. Den indeholder i det mindste mine veninder, mine egne forældre og en lejlighed, der kun er Kærestes og min. Lå han syg dér, kunne jeg i det mindste pakke lidt ud imens.

Pyh. Nok galde nu - men der er sikkert mere i morgen. Undskyld.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det lyder fandme træls.. Hun må da lige tage sig sammen hende moren der.. Håber sund og rask fyr snart lever op til sit navn..
Lise J

Anonym sagde ...

Andre folks børn er pr. definition nogle møgunger, men ham du er udsat for dér, er måske liiiige et nummer mere irriterende end gennemsnittet.

Og SELVFØLGELIG skal du ikke finde dig i at blive spyttet på, eller hans næsvisheder. Resten kan man vidst trygt nok ignorere - det er vel også en straf i sig selv. Intet er så irriterende, som når ens frækheder går ubemærket hen...

Jeg vil mene at eftersom han ikke er dit barn, så er hans opdragelse ikke dit ansvar. Glem alt om at være pædagogisk og svar ham som det falder dig naturligt - det andet preller af alligevel. Det er muligt, at hans mor synes han er guds gave til verden, men vi andre må godt have en anden mening.

Små børn fylder meget (har selv 2), men de behøver ikke terrorisere hele hytten, som det lyder til. Jeg synes du/I skal føle jer fri til at sætte ham på plads (selvfølgelig på en ordentlig måde, men det er jeg slet ikke i tvivl om) når hans forældre åbenbart ikke magter det.

Det er jo bare min mening, ing.

/Grey

Trix sagde ...

Tak. Jeg vil jo netop ikke bestemme, hvordan forældrene skal gøre- men jeg gider ikke finde mig i den opførsel der kommer af slet ikke at gøre noget!

superheltemor sagde ...

Man må gerne sige fra over for mine børn - så længe man ikke råber dem ind i hovedet.
Eller bruger strømpistol...

Trix sagde ...

Superheltemor! Se dét kan jeg arbejde med.

Så ville jeg ikke føle mig beklemt ved at sige 'La' Vær'!', når Gustav for syttende gang i dag for et spytte anfald, mens han dasker mig i hovedet med sit lyssværd/vandpistol...