fredag den 23. september 2011

There. I said it.

Jeg HADER at bo i Thisted.

Det er ikke personligt, det er geografisk og faktuelt.

Jeg hader at bo i en by, hvor jeg ikke kender et øje, og er fuldstændig afhængig af, at én person (dog en meget vigtig person) kommer hjem og interesserer sig for, hvad jeg har lavet - eller ikke lavet idag.

Jeg hader at bo så langt væk fra mine venner og familie, at jeg lige så godt kunne være flyttet til Sibirien, og at et 'smut' hjem tager over fire timer hver vej.

Jeg hader at være arbejdsløs uden muligheden for at besøge Mormor og Morfar, eller tage på Uni med Katrine, Rikke eller Cil.

Jeg hader at min skønhed, mit tøj, make up og generel awesomeness skal spildes på en by, der i så voldsom grad ikke forstår, hvor skøn jeg i virkeligheden er.

Jeg hader, at jeg ikke engang kan bumse den og gå på bar. For barene heroppe har hverken May-Britt, Camilla, Graff, Bjarne tv2, Jofa, Lille Lars eller Birgit. Som det bør og hører sig til en rigtig beværtning.

Jeg hader, at jeg falder længere og længere ned i et hul, hvor jeg enten skal brænde hul i mit dankort, eller den Sunde og Raske Fyr skal underholde mig som en bjørn i lænke for, at jeg ikke bider hovedet af nogen.

Jeg hader, at jeg ikke føler mit tilpas i den by, hvor hans arbejde nu engang ligger. Og at jeg et eller andet sted (allerdybest inde) lidt synes, det er hans skyld. Fordi han absolut skulle have et job i Fucking Thisted.

Jeg hader, at jeg måske ville være gladere i en anden by. Selvom han ikke er der. Jeg har ikke lyst til at være gladere uden ham i min hverdag.

Men jeg har heller ikke lyst til at sidde på mine hænder (Og diverse internetshoppingsider) i tre dage, og vente på han kommer hjem. Kun for at lave den sårede trutmund, når han faktisk helst vil tidligt i seng. Som om det er hans skyld, at jeg keder mig.

Jeg hader, at det er så svært at finde en ja-hat der passer.

8 kommentarer:

Skriblerier sagde ...

That's it. Nu kommer du simpelt hen til Holstebro og tager på bar med mig. Dit blogindlæg er taget ud af min mund. Og det trænger til at grines,-svines,-drikkes væk.

Hvornår kan du være her?

The CityGirl sagde ...

Hey, det er sgu da okay at du hader det. Jeg har desværre bare ikke rigtig nogen løsning, andet end at end flytning virker oplagt - og så alligevel ikke.

Men jeg synes det er okay at kalde en spade for en spade, for så er den altid nemmere at arbejde med :-)

Og er der ikke nogen mulighed for at tage nogle kurser eller noget i den dur, mens vi venter på Godot?

Og så synes jeg du skal tage til Holstebro og gå på bar med Skriblerier! :-)

Anna S sagde ...

Hvad med at engagerer dig i et eller andet, hvor du rent faktisk får en mulighed for at møde nogle andre mennesker? Det kan fx. værefrivilligt arbejde eller en sportsklub. På den måde får du også nogle andre mennesker at gå på bar med i Thisted.

sus sagde ...

Har du sagt til højt til den sunde og raske fyr?

Trix sagde ...

Skriblerier: Hvornår går bussen? Der er jo kun små 40 kilometer imellem os!

CG: Det har faktisk allerede hjulpet at indrømme, at jeg hader det. Kan ikke få betalte kurser, når jeg er studerende. Men må lede videre.

Anna: Jeg må indrømme, at jeg har ligget lidt på den lade side. Det tyskhold jeg ville melde mig på blev nedlagt, spansk findes ikke. Pardans findes ikke. Zumba findes kun til den nette sum af 440 kroner om måneden og en kitesurfingprøvetime koster 900. Jeg kan ikke rigtigt finde på mere, jeg gerne vil?

Sus: Jeg har sagt det. Og han læser også med herinde. Han er ikke stolt af, at det er sådan jeg føler. Faktisk vil han ikke engang bebrejde mig, hvis jeg flytter hjem til Odense. Men vi vil jo også bare så gerne være sammen.

fasterfis sagde ...

Jeg forstår dig skisme godt!!!!
Jegboede knap 6 år i det der Kolding da jeg studerede, og det sammen med en helvedes masse søde medstuderende.
Men jeg hadede byen.

Men du vinder med utallige hestelængder, din situation er værre.
Ih, bare jeg lige kunne sende en bid storby over til! Jeg ville hvis jeg kunne!

fasterfis sagde ...

Og du deler jo heldigvis din skønhed med os, er på det der internet!

Trix sagde ...

Ja Pille, det er faktisk manglen på mennesker, der er værst. Men GYS, kolding kan da heller ikke have været sjov nej. Men gætter på, du gik på designskolen med en masse sjove krea-typer. De må hjælpe lidt på det :)