tirsdag den 13. september 2011

København er altid kokos

Min skønne veninde Stine er flyttet fra Odense her til sommer. Nogenlunde samtidig med jeg flyttede fra Århus. Og som om det ikke var svært nok at ses med mig i Århus og hende i Odense, skal vi nu manøvrere over langt større afstande.

Hun er startet på dyrlægestudiet, flyttet til en ny by, og selvom hun ikke selv synes hun har travlt, gætter jeg på, at hun har ret meget fart på. Det har de jo altid de dér 'storbytyper'.

Men vi vil gerne ses. For Stine er bare noget særligt. Vi har kendt hinanden siden folkeskolen, og har gennem årene udviklet et af den slags venskaber, der kan vare for evigt, ligegyldigt hvor tit eller sjældent man ser hinanden. Men det betyder jo ikke, at vi synes, det er sjovt ikke at se hinanden.

Hvoromaltinger, så vil vi gerne snart ses. Jeg skal bare lige have penge til at flyve østpå. For ligegyldigt hvordan jeg vender og drejer situationen, så er København bare det eneste rigtige sted at mødes. Når alternativet hedder Thisted.

Ingen kommentarer: