fredag den 9. december 2011

Politikere og misbrugere er lige dårlige til at overholde aftaler...

Bliver simpelthen nødt til at fortælle, at der dukker fire pantflasker op, når gammelgimpen ligger sygmeldt. Og jeg samlede dem allesammen. Påænker at pakke dem allesammen ind i en kasse og tage dem med til pakkespil den 19. Hvor vi åbenbart skal spille pakkespil. Så kan gammelgimpen få sine flasker alligevel.

Er måske nødt til at komme med et dementi omkring ungegimpen. Ikke fordi jeg har udviklet nye, varmere følelser for hende. Men fordi hun lissom er startet forfra i anekdoter om sit liv og fortællinger fra kanten. Og jeg kan ikke finde ud af, om det er fordi hun bare ikke har flere oplevelser fra sit liv at dele ud af, om hun bare ikke gider huske hvem hun fortæller hvilke historier eller om hun måske er sådan lidt forkert skruet sammen? Ikke sådan dysfunktionel, men måske lidt blank? Eller forkert skruet sammen oppe i hovedet? Og hvis hun er syg, er det jo ikke pænt at gøre nar. Men hvis hun bare er en nar, er det stadig sjovt.

Så er det i øvrigt sjovt, at jeg jinxer min opgave aftenen før tre ud af fire kilder brænder mig af. Suk. Typisk. Så hvis der er nogen, der har privat nummer på Regionernes psykiatridirektør Per Lund Sørensen, eller socialordfører fra Soc. Dem. Maja Panduro - så afleverer i dem bare herunder, så forpester jeg også deres weekend. For det er ved at spidse til, og det tar' vitterligt kun fem minutter. Måske.

Jonny brændte mig også af. Men det har jeg langt nemmere ved at tilgive, eftersom han er misbruger med udiagnosticerede psykiatriske lidelser, som han kæmper med hver dag. Og vi skulle mødes efter frokosten på være-stedet, men det er fredag og der får de udleveret deres medicin til weekenden, og så går sortbørshandlen med medicin der kan give mennesker i andet medicin et buzz. Og det skulle han lige ordne. Det har jeg altså svært ved at argumentere imod. Hvis jeg får skrevet en masse i weekenden, tager jeg ned og prøver igen på mandag. For han virkede nu meget flink.

Og jeg har i øvrigt sminke i krydderen nu. Og håret i curlere. Fordi jeg er en taber-nar, der skal til julefrokost med min arbejdsplads inden længe. Jeg har en aftale med kæreste om tidlig exit og sofahygge. Allerhelst ville jeg gøre mig lækker og trække ham ud og spise. Bruge min aften på god mad og godt selskab med en person jeg faktisk kan LIDE. Åh. Men jeg starter lige med noget pjat, jeg ikke gider. Flot, ik'? Sig til, hvis du mangler en fodmåtte, for jeg smider mig ned, uden du behøves at spørge.

4 kommentarer:

fasterfis sagde ...

Du består nok alligevel skal du se! Jeg hepper herovre fra!

Og ha, så kan de lige se hvor hot du er, og hvor not de er! Det er da den eneste fordel ved den aften der. Altså udover at du skal megahygge med SORF senere!

Den lille sorte bog sagde ...

Helt enig med Pille (Det er da det du bliver kaldt ik?) Hepper og krydser det hele for dig :)

Og ud fra de billeder der er på din modeblog, så er du klart hot i aften! Go get 'em.

City Chick sagde ...

Og jeg er også sikker på at der kommer et fremragende blogindlæg ud af den julefrokost!

Anonym sagde ...

http://bit.ly/sCTTjC

3. forekomst

Det virker også med Maja Panduro, der skal du så bare scrolle ned til 4. forekomst.