tirsdag den 13. december 2011

Hvad fanden er et faldereb egentlig?

Udover dét jeg er på.

Min grammanørd har forladt mig til fordel for brækspand og en dyne, så nu lufter jeg muligheden for Stine. Hun er også en rigtig god grammanørd, og har reddet min røv op af vandskorpen før. Man kunne selvfølgelig argumentere for, at det snart er på tide, at jeg som journaliststuderende lærer at sætte komma selv. Men jeg magter bare ikke hvis lektion #1 er to artikler og en reflektionsrapport der fylder det døde hav, og som der kommer karakter for.

Jeg ved godt i er døden nær af spænding for at høre om min julefrokost med jobbet i fredags. Men det må altså vente.

Jeg kan da afsløre så meget, at hverken Kantinedamen, ungegimpen eller jeg havde tænkt os at drikke os fulde. Og at jeg blev advaret mod at forlade festområdet med Jan Otto, fordi han er sådan en slesk karl der 'turer udenom'. Ja, det hedder det altså heroppe. Når man er en gammel gris, som fester igennem uden konen. Adr. Han har åbenbart haft held til det flere år i træk. Altså til at lokke de unge damer med ned af gangene og ind i forlade klasseværelser. Men måske er standarderne bare ikke så høje heroppe?

Stine har lige svaret - min talentløse grammatik er reddet. Og så lover jeg, at jeg vil øve mig i fremtiden. Promise!

3 kommentarer:

Mie sagde ...

Som tidligere journalist-studerende og nuværende specialeskriver må jeg lige heppe lidt på dig.
At skrive opgaver på DJH er det værste, jeg nogensinde har været udsat for - nok kun overgået af folkeskolen i 7.-9. klasse og så det at føde (ja, jeg er en lille solskinsspreder).
Ingen der ikke har prøvet det, ved hvilket opslidende arbejde det er, og jeg har enorm respekt for dem der klarer det. Masser af skulderklap og held og lykke herfra!

Trix sagde ...

Suk. Mie. Du er en engel. Når man når terminalfasen i sådanne opgave som denne, er det så skønt at høre, at folk tror på, det er hårdt. For det er bare så demoraliserende at få den dér: Piver du ikke lidt nu? Selvfølgelig piver jeg, men det gør jeg fordi, jeg synes det er hårdt. Lissom!

City Chick sagde ...

Hæng dig ikke i detaljer, brug Randersreb. Dårlig joke, men relevant til opgaveskrivning.

Kan ikke hjælpe dig med kommaer, by the way, det bruger jeg simpelthen ikke ;-)