lørdag den 17. december 2011

Man er fandme en gammel kælling, når man bliver snaldret af et glas vin..

Julegaveindpakning og velfortjent vino rosso efter en hel dag i Aalborg. Hyggelig by, men ville godt nok ønske, at vi havde besøgt den i alle andre måneder af året. Det er begrænset hvor hyggeligt det er at styrte panisk rundt efter gaver sammen med 600.000 andre oplandsnordjyder.

Dagen startede ellers smukt med en Sund og Rask Fyr der ikke helt overholdt sin egen tidsplan, men gerne lige ville drille og mig der BRØLEDE 'Pis af!' efter ham, og mente det. Så var linjen ligesom lagt. Og med de første paniske minutter i en by man slet ikke kender, og visheden om alle de gaver, der skulle købes, var da også lige før, at vi tabte hyggen på gulvet.

Men så tog vi turistbrillerne på, og blev enige om, at vi nåede, det vi nu engang nåede. Og så blev dagen lige pludselig meget lysere og succes'erne meget større.

Jeg fik ikke købt alle gaver, men hvad så? Vi fandt nemt ind til byen, og kendte de rigtige gadenavne (Tak søde Mette! Det var så dejligt at have noget at gå efter!)

Nu er der styr på 80 % af gaverne, vi har været til julemarked og set julemanden og julemor. Vi spiste en lækker frokost på Stygge's brasserie, og bare navnet gør mig glad.

Nu har jeg pakket rub og stub ind i et anfald af 'det klarer vi selv derhjemme, det behøves du ikke', og sat fine bånd på, altså rigtige bånd og rigtige til og fra kort i stedet for det strimlede helvede de præsterer stort set overalt. Jeg har drukket lidt vin til fornøjelsen, og 'so this is christmas' glider ud af højtalerne. Det er fandme idyl, det hér. Og jeg er lidt stiv allerede.

Og jeg kan slet ikke huske, hvorfor jeg var stresset og sur i morges. Jeg tror bare jeg vil stege en entrecote på størrelse med min fod til manden i den bløde stol. Med noget bearnaise sauce til. Så kan det være, han giver et snav...

Fotodokumentation:

Behold: Den Sunde og Raske Fyr.


Karrusel. Ville så gerne have haft en tur. Elsker karruseller.

6 kommentarer:

Else Marie sagde ...

Det er sgu en ærlig sag at blive lettere overrislet af et enkelt glas. Kunne også være sket her :-) Og det lyder, som om du har fortjent det! Håber, der bliver sat et godt punktum med noget snav. Og måske endda en karruseltur :-D

fasterfis sagde ...

jeg blev noget påvirket af en enkelt budweiser her til aften. Sådan en fyraftensøl kan ramer ræddi hårdt.

I ser dælme sunde og raske ud begge to!

Den der karrusel kunne godt have givet dig en sving om!

Anonym sagde ...

selv tak;o)

Skulle det være en anden gang siger du bare til;o))

Jeg var selv i julehelvede i Aalborg i tirsdags, så jeg har lidt ondt af Jer - lørdag er med garanti værre at være i julehelvede end tirsdag...

Anonym sagde ...

julehilsner fra Mette;o))

Carina sagde ...

Hvor ser han Sund og Rask, og umanerlig sød ud :o)

Trix sagde ...

Det er han dælme også Carina.