onsdag den 21. december 2011

Kære mand med 'bank gruset helt fladmast'-maskine

Er det virkelig nødvendigt? I mean, it's jul for fuck sake. SKAL du bruge den maskine hver dag i denne uge?

Jeg så jo godt, at du gjorde det i mandag. Jeg hørte det også tirsdag. Med hele min krop, der vågnede klokken syv, da du gik igang, og vibrationerne forplantede sig helt ind min seng og min juleferieramte krop. Jeg var ikke tilfreds. Måske var det de små vibrationer i min krop? Men jeg hælder nok mere til, at det er den gennemtrængende 'brrrr'-lyd, der slår imod mig fra alle vinduer i min lejlighed, når du går rundt med monsteret. Måske hader jeg det, fordi mine lysestager lige så stille kravler hen mod kanten af min bogreol? Eller fordi jeg ikke kan høre, hvad de siger i min radio? Det kan også være jeg hader det så meget, fordi det nu har stået på i tre dage, og jeg faktisk i morges vågnede med hele kroppen i en akavet kropslås og migrænen bankende i min venstre tinding, af rendyrket raseri over ikke at kunne holde ud at opholde mig i min egen lejlighed. I min juleferie - the happiest time of year, min røv!

Men mest af alt, tror jeg, at jeg hader dig, håndværkerfyr, og din maskine, fordi jeg kan SE, at i ikke bruger de fladmaste områder til noget! I maser dem, så kører i på dem men gravkøer, lastbiler, kraner og andre bæltekøretøjer - og så starter du fandenfuckemig forfra. Med jordens mest enerverende, larmende, forstyrrende helvedesmaskine.

Som jeg ser det, har jeg fire muligheder for at komme ud af dette med hovedet hævet;

#1 Jeg kan ignorere jer. Jeg flytter om to dage. Hvad betyder to dage i det store billede, når jeg skal væk herfra?

#2 Jeg kan kontakte entreprenøren og meddele ham, at jeg flytter grundet jeres larm og at jeg leder efter en økonomisk kompensation, når i nu gør min levesituation uudholdelig.

#3 Jeg kan liste ud i vores ekstrahemmelige rum og finde den Sunde og Raske Fyrs luftgevær, finde mig et godt gemmested og dedikere min dag til at gøre jeres så sur som overhovedet mulig. Hjelme, sko, maskiner, vinduer i frokoststuen. Listen kan blive uendelig.

#4 Jeg kan gå ind på jeres dumme byggeplads, når i alle er gået hjem i eftermiddag og lægge en lort. Bare fordi.

Hvad synes du? Har jeg overset en mulighed? Hvilken hælder du mest til?

5 kommentarer:

C. Stubbe sagde ...

Det er virkelig irriterende at blive vækket af sådan noget! Har selv en fantastisk skraldebil, der vækker mig kl. 6 om morgenen hveranden mandag.

Og ikke for at være ond, men har en fornemmelse af at de gør det hver dag, for at bilerne ikke skal synke for meget ned i jorden - men igen, om morgenen?? Det ville være som min nabo, der hører høj musik kl. midnat, når man gerne vil sove!

Trix sagde ...

Det gør de garanteret, men jeg troede ligesom at bæltekøretøjer og kraner og den slags skulle kunne klare sig selv. Suk.

HendeDer sagde ...

I en længere periode sidste år piloterede (bankede pæle ned) kommunen omkring den sø, jeg bor i nærheden af. De startede kl. 7 om morgenen og stoppede først igen henad kl. 17 om eftermiddagen. Og det var HVER dag undtagen weekenden.

Da var jeg godt nok glad for, at jeg har fuldtidsarbejde og dermed ikke skulle tilbringe hver dag med at høre på den helvedesmaskine.

Fruen i Midten sagde ...

Det er (sgu) da fordi, det er fuldstændig nyttesløst, det han foretager sig, at det er så sk-irriterende..
Jeg stemmer for luftgeværet!

Mr. D. sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.