fredag den 24. juni 2011

Dilemma

Jeg kom til at vaske tøj i dag. Det var ikke med vilje. Mere med vaskepulver. Det kommer altid bag på mig, når jeg laver fornuftige ting uden det er yderste nødvendighed.

Men jeg lavede en yndlingsvask. (Hvor man vasker de to kjoler man ville gå i altid, hvis de var rene til det.) og så lidt strømper og trusser, ik'?

Så var det, jeg opdagede noget træls. Jeg har lige præcis 50 kroner tilbage på mit kort ned til vaskeriet. En vask koster 14 kroner, så jeg har tre vaske tilbage.

Til gengæld er der en måned til jeg flytter. Jeg ved jo godt, at jeg ikke får brugt de ekstra 100 kroner, som jeg eventuelt kan sætte ind. Det er jeg alt for doven til. På den anden side ved jeg ikke, om tre vaske er nok.

Det kommer til at gå ud over stakkels Mor, når jeg lige så stille lister vasketøj med hjem i større og større mængder den næste måneds tid.

Det er den slags store dilemmaer, der rammer de journaliststuderende i dette land. De skarpe af dem, vel at mærke...

Ingen kommentarer: