tirsdag den 3. januar 2012

Usexet ad libitum

Nå, men. 2010 slog mig i gulvet i en afsluttende kyssesyge, hvis eftervirkninger måske ragede en smule ind i 2011, men det tæller ikke, for det brød ud i december. Så jeg var faktisk rask hele 2011.

Ja, jeg ved godt, at mine fraværsstatistikker siger noget andet, men det er løgn. Jeg holder stædigt på, at man skal huske at pjække mens man er studerende, for lige pludselig stiller verden krav til en. Om 37 timer, mødepligt og deadlines. Og det er hvis man er så heldig at få et job, altså er det noget, jeg stræber efter.

Der var også de to dage på mit 'job', hvis man kan nå at kalde mine to måneders kulturchok klokken fünf om natten for et job. Men det var op til en deadline på skolen, og så synes jeg stadig godt, jeg kan trække 'studerende'-kortet. Og i øvrigt prioritere egen uddannelse højere end elektronik- og it-afdelingen på teknisk skole i Tristed.

Så all in all var jeg ikke syg i 2011. Ikke en eneste dag, hvis vi fraregner the terrible woman migraines, som må være forventelige, når man hverken træner eller spiser sundt. (Ja, jeg passer virkelig godt på min krop...)

Er det så ikke liiidt typisk, at jeg skal vågne med snot i hele kraniet den første januar 2012?

Og jeg har sgu da glemt at lave nytårshoroskoper til jer! Jeg SKAL altså lære at huske det lort. Dammit.

Men altså, sidder badet i kleenex, mad med chili og tomater, zymelin og de der citrus treo, der i et par timer kan få min hjerne til at tro, at den ikke er pakket ind i et fire cenitmeter tykt lag snot, der presser på alt i mit kranie med et par atmosfæres tryk for meget.

Men lad mig nu bare gå ordentlig i brædderne i dag og i morgen. Så jeg kan blive frisk til på fredag. Hvor jeg skal til eksamen. There, nu ved i det. Og jeg magter hverken odense-århus tur/retur i kæmpe snothelvede eller tankevirksomhed der kan påvirke min karakter. Slet, slet ikke. Den eneste fordel må være, at jeg ikke vil kunne lugte min undervisers katastrofale 'ingen mad, men masser af smøger'-ånde. Men den er til at leve med, fordi han i bund og grund er en flink og dygtig mand med rødvinstud.

Men hvis jeg kommer tidligt fra start med den mængde sygdom der er tildelt mig i 2012, er det vel også hurtigere overstået? Og jeg er jo bare en arbejdsløs bums. Bring it on.

Så vil jeg flippe om på den anden side, og se noget mere tv-shop.

4 kommentarer:

fasterfis sagde ...

nå, men vi kan da bare være arbejdsløse bumser sammen. Det ville da være passende synes jeg.
Ja, selv om min snotnæse endeligt er holdt op med at løbe!

City Chick sagde ...

Jeg vil anbefale at du begynder med Felicity kl 9, derefter Desperate Housewives og så Brothers and Sisters. Derefter frokost og så Beverly fra kl 15.

Det er verdens nemmeste at få en dag til at gå så.... ;-)

Trix sagde ...

Jeg er da ALDRIG oppe klokken ni, når jeg bumser den? Kan i øvrigt ikke lide 90210. Me så er der altid Bones og Ncis, måske lidt Animal Planet eller Discovery Channel.

City Chick sagde ...

Det er faktisk også rykket til kl 10 nu.
Det kan selv jeg nå....