mandag den 9. januar 2012

Flueben alle vegne

Magister? Hvad er det?

Kendskab til regnskab - Tjek. Jeg ved stort set altid, hvor det går galt i mit månedlige budget.
Erfaring fra branchen - Tjek. Så længe i ikke går op i, hvilken branche.
På udkig efter en langvarig samarbejdspartner - Tjek. Et helt halvt år.

Hvorfor stiller i alle de krav? Jeg ved godt, at man kan tage alle mulige slags uddannelser. Men jeg KAN altså godt lære the basics på den første uge, og så ellers skjule i hvilken grad jeg hænger med røven i vandskorpen resten af tiden. Ansæt mig nu bare som din kommunikationsmedarbejder, kontorassistent, butiksmedarbejder og så videre, og så videre.

Er det at udsætte mig selv for den forfærdelige danske jantelov, hvis jeg påstår, at der findes utroligt få snakke/skrive/interaktionsjob som jeg IKKE tror, jeg ville kunne klare? Jeg kan godt lide mennesker, de kan som regel godt lide mig. En uddannelse er jo ikke raketvidenskab, det er bare et spørgsmål om at afdække et specielt område for en flok personer, hvor det hele måske ikke falder dem naturligt. Jeg kan godt følge med uden lidt endnu.

Det passer mig ihvertfald ikke at vågne på landet igen, uden et job igen, langt væk fra byen - for en tid. Men der bor mor og far nu engang, så det gør jeg også i denne uge. Christ.

4 kommentarer:

City Chick sagde ...

What kind of job? Journalist? Eller alt muligt andet?

Sig til hvis du skal reddes derude fra landet

Trix sagde ...

Både og. Jeg vil da gerne indenfor i et medie, men jeg véd jo godt, at der er finanskrise. Og jeg gider ikke være snobbet med jobsøgning, jeg vil bare gerne have noget at bestille.
Måske burde vi kaffe en dag, hvis du har tid? Bare for hyggens skyld.

Kat sagde ...

Kate har altid været forelsket i dig :P

City Chick sagde ...

Det er da præcis det vi skal!