mandag den 2. januar 2012

Going long distance

Min dag er fyldt op med jylland. Busser i jylland, tog i jylland og en enkelt cykeltur i jylland, i en by jeg aldrig har besøgt før. Silkeborg, jeg håber, du er nem at finde rundt i på cykel. For jeg har præsteret at gøre min dag maksimalt besværlig for mig selv, ved at medbringe min cykel på to busture, og tog tur og et besøg på et sygehus i det dér Silkeborg. Men hvordan får andre mennesker egentlig deres cykler med over lange afstande? Cykler de?

Når jeg så er færdig på sygehus i Silkeborg (Ikke noget alvorligt, bare det knæ dér), skal jeg videre med toget. Ikke tilbage. Nej, videre. Hjem til Odense. HJEM. til. Odense. Til Birgittes lejlighed, hvor mit tøj står, og hvor jeg har nøgle til. Sil Søndergade, lige 100 meter fra Rikke og Line. Til samme opgang som Cecilie. Til cykelafstand fra Mormor, Morfar, Farmor, Faster, Onkel, Onkel, Tante, tre kusiner, fire fætre, Andersens Bodega, og tres venner i løs slikvægt. I Odense.

Jeg er lidt in aw. Jeg kan ikke helt kapere følelsen. Kombinationen af at glæde sig usigeligt, og så slet ikke kunne overskue, at når jeg kravler i seng i aften, bliver det alene. I Odense. Og den Sunde og Raske Fyr kravler i seng alene i Thisted. Det er for vildt. Men han kommer igen allerede på fredag. Min elskede. Til Odense.

Mon ikke det hele nok skal gå? Nu har jeg ihvertfald min cykel med...

Ingen kommentarer: