onsdag den 4. januar 2012

Elgigantisk idiotforetagende

Når jeg nu betaler 3000 spir for en hjælpeløs lille HTC desire, og den så går rabundus inden for sit første leveår, hvor jeg helt ærligt ikke har gjort noget nævneværdigt dumt ved den - jeg har endda haft et af de dér spassercovers udenpå for at beskytte lille Elly. (Det hedder hun.)

Og rigtig rabundus går hun jo ikke engang. Alt virker, undtagen den dér lille bitte dims der gør, at du kan HØRE, hvad dem du taler i telefon med siger. De kan sagtens høre mig. Telefonen kan sagtens ringe, klikke og vibrere, jeg kan bare ikke høre noget, når jeg tager den. Minor detail.

Og når jeg ikke længere bor i en by, hvor elgiganten findes og min stakkels mor får alt hyret med at indlevere en telefon for mig, følge op på den og hente den igen, fordi sms'en fra elgiganten siger at telefonen er færdig ved værkstedet, så har den bare at virke. Ikke stadig at være i stykker. Nøjagtig samme sted, hvor den var i stykker før.

Og når jeg så går ind i forretningen for at aflevere Elly IGEN, skal fyren ikke taste telefon'koden' ind og sige: 'Nej nej, den har fået fugt, så dækker vores garanti ikke. Det konstaterede de sidst på værkstedet.'

Hvad? Så de løj bare fore min mor, da hun hentede den 'færdige telefon'? Og kan de godt bare SELV beslutte, at det er fugt, der, smart nok, fritager dem fra at opfylde deres garanti. Kan man ikke få en uvildig ekspert ind? De har ædt søm, hvis de tror, at jeg har 3000 at lægge hvert år til en ny smartphone, der åbenbart ikke kan tåle at komme udenfor i 'høj luftfugtighed', eller 'regnvejr', eller 'med på toilettet efter nogle har været i bad'. Undskyld - hvad KAN den tåle?

Røvhulsrøvhuller. Må de godt bare sådan nægte at forsøge? Føler mig meget forbrugerforurettet. Desværre uden den mindste forstand på, hvad jeg kan gøre ved det.

Det var så, hvad jeg fik ud af at bevæge mig ud idag. Dét og så to par wolfordstrømper og en meget stor espresso-latte som jeg købte i vrede lige bagefter. Startede ellers min vredes-spree i 'Sand', men havde åndsevne nok til at forlade butikken uden at prøve verdens smukkeste frakke. Dammit, jeg kan ikke engang angry-shoppe ordentligt mere.

6 kommentarer:

City Chick sagde ...

Du har to års reklamationsret iflg købeloven.

Det er nok derfor de trækker fugt-kortet.

Du må jo evt. stille i Kongensgade og insistere på, at den ikke har været i nærheden af fugt. Samt forlange at værkstedet skrifteligt fortæller, hvad der er i vejen med den.

Det andet er jo noget fis, at slynge ud

Nadia sagde ...

Du skal klage til forbrugerklagenævnet. Det koster 500 kr. (som du får tilbage bagefter), det tager pisselang tid, men du får dine 3000 kr. igen.
Og så så får du selvfølgelig sejren.

En af mine venner gjorde det, og fik alle sine penge tilbage. Der var en del ventetid, men var det hele værd.

Nadia sagde ...

Ooog på deres hjemmeside står der, at det typisk koster 150-160 kr, IKKE de 500 kr jeg skrev.

M sagde ...

Elgiganten har verdens dårligste service. Jeg oplevede det samme med min gamle computer. De sendte den til rep, den kom tilbage (efter 3 måneder!!) og fejlen var stadig den samme. Efter 2. rep lavede jeg en scene i deres butik, hvor jeg MEGET højt talte om den elendige service, og at jeg bare ville have pengene tilbage - det fik jeg.

Tror i øvrigt det er deres generelle politik at de prøver at skræmme/presse kunderne til ikke at indlevere til reparation ved at sige ting i stil med at "hvis det viser sig, at det er din egen skyld, koster det et undersøgelsesgebyr på xx kr."

Stå fast, og gå i sidste ende til forbrugerklagenævnet, hvis det er nødvendigt..

Anonym sagde ...

Hvis du ikke orker besværet så hiv fat i Cecilie fra http://geekgirlrevival.blogspot.com/ det kan være at hun kender en god og billig HTC rep. Mener at hun er HTC-pige.

Lise Jørgensen sagde ...

Gå ind og lav en scene - det der skal du ikke finde dig i. Print evt. den der lov ud, med reklamationsret og sig at den telefon aldrig har været i nærheden af fugt, så hvis det er det, der er galt, så er det dem der har solgt dig noget lort. Du skal ikke finde dig i det.