søndag den 8. januar 2012

Arj, hvad laver virkeligheden her allerede?

Uhm for en fredag. God mad, god vin, god koncert, Sigurd Barret skal skydes med en skovl, men hans kone synger dælme som en drøm . Tydeligt at se, hvem der har scoret opad. Den Sunde og Raske Fyr gav en taxa videre til fest bagefter, fordi han forstår dét. At pæne piger godt kan lide at gå i pæne sko. Men at pæne sko næsten aldrig egner sig til at gå en kilometer pø om pø. Så vi tager en vogn. Og er i øvrigt begyndt at sige cikel. Jeg synes i skal følge os, så vi alle i fællesskab kan genindføre det fantastiske ord for cykel. Tak.

Videre til fest med nogle af hans festlige venner. I en lejlighed med egen bar og et bordtennisbord i stedet for spisebord. Og vi så helt forkerte ud i jakkesæt, nytårskjole og perlekæde. Men det glemte vi allesammen i guldøl og bordtennistuneringer. På et tidspunkt kinddansede vi rundt til 'elsker dig for evigt', alle var gået hjem. Festen var slut. Så vi skred.

Tog i ikea lørdag omkring middag. Besøget er stadig for traumatisk for mig at tale om, men lad mig bare slå fast, at det gør jeg IKKE igen. Punktum. Lemmingeverden.

Så fik den Sunde og Raske Fyr endnu en ordre. Og hans firma, der nu har eksisteret i præcis to måneder, kører allerede med overskud. Hvor perfekt kan en fyr egentlig lige være? Måske så perfekt at han tager med på Franck A til tøseaften med Line og Rikke. Og hældte rødvin på os. Og drinks. Og kaffe. Og lod os danse lidt rundt, da vi blev småfulde ved et uheld. Og tog mig med hjem og puttede mig.

Men hvorfor skal han så køre hjem idag? Og gå i seng alene i Tristed. Mens jeg krøller mig sammen i Barcelona sengetøjet på mit børneværelse. Skal det allerede være virkelighed nu? Og hverdag? Hvordan skal jeg nu finde et job. Suk.

Husk det, min små svesker. Jeg leder efter job i Odense. Sig til, hvis i ved noget.

5 kommentarer:

Ditte N. sagde ...

Hmm altså jeg ved at Lagkagehuset skal til at åbne op i Fredericia og mangler medarbejdere... Det er jo kun en lille togtur fra Odense :-)

City Chick sagde ...

Så Jer godt, da jeg gik forbi. Så meget romantisk ud!

nej, nej ikke på stalkermåden - skulle bare i Kop&Kande lige overfor....:-)

Trix sagde ...

Ahaha CC, hvorfor kiggede du ikke ind?

City Chick sagde ...

Ville ikke være the crazy doglady, der crashede andres romantiske middag iført medbragt hund :-)

Hvilke slags job søger du?

Trix sagde ...

Det havde ellers været råsjovt, men kan godt følge din tanke. Og på denne måde, kan jeg lege, at jeg er lidt kendis.