fredag den 11. februar 2011

Overbooking

Blev kaldt på arbejde igår. Efter i flere måneder at have brokket mig over, at jeg aldrig får den faste torsdagsvagt, jeg blev lovet engang i tidernes morgen, ringede min chef mig faktisk på arbejde igår.

Den ene torsdag, hvor min vigtigste plan IKKE var umotiveret middagslur med alt tøjet på og tv'et kørende i baggrunden (bevares, det går altid ud i løbet af luren, men i princippet).

Det var faktisk den torsdag, hvor heeele klassen havde en deadline kl 14 og bagefter skulle gå hjem og læse alle de andres opgaver igennem, så vi kunne gennemgå dem i PLENUM (min lærer eeeelsker det ord) fredag formiddag.

Det var faktisk også den torsdag, hvor det lissom var sidste udkald for rengøring inden kæresteweekend med Sund og Rask Fyr. Han har vist opdaget, at jeg ikke er prinsesse, men er altid sød til at lade som ingenting, når jeg tydeligvis har gjort hovedrent dagen inden han kom.

Det er faktisk det eneste tidspunkt, jeg gør rent på, så hvis han bare kom lidt oftere, havde jeg ikke den slags problemer?

Hvoromaltinger! Jeg fik ikke liige lavet lektier. Eller gjort rent. For da jeg var hjemme fra job, var der ikke mere energi, det var for sent at støvsuge og mit engelske (international klasse = opgaver på engelsk) VAR gået i hi for natten.

Men jeg løste sagen på en - hvis jeg må sige det selv- absolut genial måde!

Jeg pjækkede fra skole, hvor jeg alligevel ikke ville få noget ud af at være, iogmed jeg ikke havde lavet lektier. Og så gjorde jeg rent i stedet for. Og det har jeg det faktisk fint med. Har fået døds-sms'er fra stakkels, australske Damien hele dagen, der var mødt i skole efter internationel 'Fahita-night'. Han havde tydeligvis mest lyst til at ørle, og bekræftede at jeg på ingen måde gik glip af noget relevant.

Nu er klokken desværre bare over 14, og fredagsbaren er åben. Smider lige lidt krydderi i kraniet, og så er jeg på vej. Man kan jo godt få det bedre i løbet af dagen!

Og Den Sunde og Raske Fyr kommer først senere. Skal underholdes indtil da. Og undgå at blive kampstiv -
Wish me luck! Og kig forbi hvis du er i Århus, der er plads til alle.

Ingen kommentarer: