torsdag den 24. februar 2011

Dæmonkjolen

Jeg burde have vidst det straks. Det var jo lidt stenet. Altså, så så man lige Trix forvilde sig ned i et hjørne af Magasins dameafdeling, der IKKE var TopShop.

Og uden at spekulere i tendens til at lade håret krølle fedtet ud til alle sider, MC Hammer buksen der er yndlingen og min store glæde ved mili-støvler gik jeg amok i dankort-rus.

To cardigans. (car-di-gan?) Ikke en bolero, løs skjorte eller brors aflagte habitjakke? Skal jeg nu være sådan én der har noget udenpå t-shirten??
En nederdel der gik helt til knæet. (Som om jeg behøves at skjule mine knæ? De er da pæne. Og mine lår også. Hvilket alt andet underbeklædning beviser.)
Og kjolen. Dæmonkjolen. Den der lynes i nakken, går til knæet, har et kækt lille bælte og kunne hænge i garderoben til Mad Men.

Den var sååå pæn. Det var det hele. Og det var nemt at stå i læbestift, ny jakke og stilletter lørdag formiddag og lege 'fin dame'. For sådan føles det, når jeg shopper i Magasin. Som om jeg leger 'fin dame'.

I dag havde jeg så iført mig kjolen, jakken med kæk støvlet, tung knold og perlekæde. Mad Men FTW. Jeg var så tilpas sofistikeret, at folk bemærkede det. Om jeg dog skulle noget?

Næ. Nej. Jeg skulle bare et smut til kosmetologen. (Undlod at uddybe den brasilianske forud for weekend i diller-trumfens navn.)

Da dette var overstået, var jeg lige ved siden af fakta. Og jeg har faktisk ikke handlet i et par uger. (Havde heller ikke tømt køleskab efter SIDSTE uge i Kbh). Hvordan jeg overlever er et mysterium.

Så jeg handlede. Huskede at købe rengøringsmiddel og eddike. Og forærede også lige mig selv et par bundter påskeliljer.

Hjem og tømme køleskabet, rengøre det, fylde frisk mad i. Forberede mad til mig selv, ups! Lige et forklæde uden på kjolen, så den ikke bliver beskidt.

Så kan man jo lige ordne lidt vasketøj mens maden står og simrer. Og tage opvasken.

WTF?! Hvem havde sendt den fine dame med mig hjem? Det kunne kun være kjolen!

Kom til mig selv, mens jeg sad og syede knap i nederdel, der har undværet knap i flere måneder. Men som jeg har brugt alligevel. Uden problemer.

Aner ikke hvad jeg skal stille op?

Andet end at bede folk titulere mig Frøken Jensen og sjaske ajax ud over det hele. Måske bage en sandkage?

This is not me. Må iføre mig MC Hammer buks i morgen. Bare for at være sikker på, jeg stadig er derinde...

Ingen kommentarer: