fredag den 18. februar 2011

Forklaringer

Okay. Nogle af jer kan måske huske dengang jeg jokede med at skulle til fyn. Det var noget med, at hvis man skrev man var på tur fik man indbrud, så jeg var i 'løvbjerg' i stedet for på fyn.

Den joke var kun god, indtil jeg havde indbrud. Og selvom jeg er sikker på, det intet havde med bloggen hér at gøre, har jeg det stadig ikke godt med at berette om mine udflugter på forhånd.

Så i stedet får I et tilbageblik.

Jeg har været i København hele ugen. (til højre for løvbjerg/fyn, ik'?)
Med min klasse. For at lege korrespondenter og klima-sjurnalister. Baaah!

Jeg kan ikke påstå jeg har været energisk. (Okay, omkring shopping, men det var også dét!)
Jeg har ikke rigtig haft lyst til andet end at slappe af. Min læge siger også, at det skal jeg gøre meget i, mens jeg har det så rodet i ho'det. (ja, jeg rimede med vilje.)

Ringede til hende tirsdag og forsøgte at forklare, hvordan jeg har det. Men det gav ikke mening. Da jeg havde rablet i små ti minutter, sluttede jeg min forklaring af med at sige: 'Det er heller ikke så slemt lige nu, for jeg er i København.'
Hun anbefalede at jeg lige kommer og taler med hende i næste uge. For hun forstod vist ikke, hvad jeg sagde.

Men det HAR virkelig hjulpet at være i København. Bror og hans kæreste har hygget om mig. Lavet mad til mig, taget mig med ud at spise og ryddet op efter mig. Jeg har ikke været alene hjemme på noget tidspunkt, og deres lejlighed minder slet ikke om mig, så har været heeelt tryg.

Og jeg er bare så skide forelsket i København. Også i vind og sne. Jeg vil bare gerne gå og glo på vinduer og æde romkugler og suge stemningen til mig. Og dét hjælper også på humøret.

Nu er det imidlertidig fredag, Århus kalder, jeg skal jobbe og Rikke kommer og sover.
Er glad for, at der sker så meget i denne weekend. Kan meget bedre håndtere at være småstresset end jeg magter at sidde alene i hele weekenden og tænke.

Jeg tænker nemlig for meget i disse dage. Så meget at det er svært at sætte ord på en tanke, før den er blevet afløst af en ny - og det kan godt give lidt forvirring.

Glæder mig til Rikke. Kan dog ikke helt overskue at de danske weekender ikke efterlader plads til både job og Rikke. Eller Rikke og Sund og Rask Fyr for den sags skyld. Eller København og job?

Hvorfor kan Århus, Odense og København ikke ligge lidt tættere på hinanden?

Anyways. Det skal nok gå. Jeg er mere forelsket i København end nogensinde. Mere forelsket i den Sunde og Raske Fyr end nogensinde. Jeg har kun været uheldig med forsinkede toge og en enkelt klammert, der lagde an på mig i bus 250S i denne uge - og det er vel ikke værre end, hvad der sker af uheld for gennemsnitsdanskeren?

Og når Rikke kommer er jeg altid glad og heldig. Så vi nærmer os snart en uge uden rigtige uheld.

1 kommentar:

Sussi sagde ...

Tankerne skal nok falde på plads - en klog dame sagde engang til mig, at hvis man fik sagt sine tanker hæjt - så er de ikke farlige mere.