tirsdag den 2. november 2010

Tøsetirsdag

Har faktisk slet ikke tid til at blogge idag. Men altså, jeg er jo pissedoven. Så selvom jeg egentlig burde stå og hakke løg lige nu, bliver jeg nødt til at blære mig først.

For jeg skal lave mørbradgryde idag. Mmm! Og Nanna og Sara kommer, og hjælper mig med at spise den, inden der er planlagt tøsetur i biffen. Ikke verdens klogeste træk, når biograferne landet over gav 50 % rabat i søndags - but you can't win them all.

Nu skal jeg så bare regne ud, hvor jeg skal gemme tøjet. Både bunkerne med rent vasketøj, der ikke er lagt på plads endnu. Bunkerne af 'let brugt' tøj, der godt kan tåle en tur mere, og bunkerne af vasketøj, der ikke kan være i vasketøjskurven, fordi jeg skiftede sengetøj igår. Crap.

På den anden side, hvis jeg bare lader det hele ligge, kan det være, at pigerne slet ikke opdager, hvor meget der trænger til at blive støvsuget her?! (Optimistisk?)

Jeg er bange for, at jeg aldrig bliver den slags menneske, der lever i orden og rydder op efterhånden. Jeg gør altid heeelt hovedrent. (Gerne dagen før Mor eller den Sunde og Raske Fyr kommer på besøg), og smider så alting fra mig hvor jeg går og står den næste måned, indtil jeg løber tør for rent tøj, eller bestik eller sengeplads at sove på. Så rydder jeg op og starter forfra. Dumt.

Men et geni holder ikke orden - et geni behersker kaos!

5 kommentarer:

GOWRY sagde ...

Åh, hvor er jeg bare glad for at jeg ikke er det eneste rodehoved!! Du har evigt ret i det sidste :)

Anonym sagde ...

Og ved du, hvordan det så forholder sig når man også skal forestille at være en ansvarlig forælder og foresat (= børns store forbillede og pejlepind i livet)? Et rigtig svinsk - dog med påskud af at være hyggeligt - lille hjem, hvor ens afkom bare aldrig fatter (fordi de ikke har lært), at oprydning/rengøring pø om pø, er bedre end den hysteriske "mission impossible". Den der finder sted når alt synes tabt (som stort set består af frenetisk og manisk pjasken med støvklud og spray-on væsker). Sådan. Det bliver også sådan for dig, kan jeg da tydeligt fornemme .... So shame, shame. On you (too).
Men friske blomster i en fancy vase hjælper.

Trix sagde ...

God idé! Blomster bliver det nye trick så!
Satser stækt på den sude og raske fyr medbringer! For hvem kan se rod, hvis der står en frisk dusk kørvel og smiler til verden fra midten af bjerget på bordet?

Gowry - Vi burde have en forening, så man ikke altid tror, at man er den eneste hvis opvask engang imellem har overskæg! (ikke at min nogensinde har haft det?!)

Kat sagde ...

Jeg læser den nu!!! Kommer du så til kaffe snart?!

Trix sagde ...

Anonym: Han kom sgu med blomster! Verden (Eller rodet i min lejlighed) er reddet!