torsdag den 23. september 2010

Tipsy? Moi?

Så blev det torsdag. Ikke på 'los coctails grande y un kjole muy caliente'-måden. Mere på sådan én: 'Nå, så jeg skal ikke på arbjede og tjene penge til dagen og vejen IGEN'-måden.

Er seriøst glad for mit job. Kan lide beliggenheden (200 meter fra casa de Trixy), kan lide maden (okay, fransk gourmet - what's not to like?) Kan lide menneskerne
- Vibse med et lige så løsluppent, og lidt for kærligt forhold til vin som jeg.

Kokken Claus, der serverer retter så fornemme, at jeg ikke kan udtale dem, men som insisterer på at sige MOJN, når folk træder ind ad døren.

Eleven Ahmed der hører Johnson BABY og CRUISER rundt i HOOD'ET. (Seriøst - sweetheart)

Og Patrice, den franske passionerede ejer, der kan køre sig selv heelt op i en spids - og aldrig rigtigt opdager, at vi ikke tager ham seriøst.

De er så skønne. Og meningen er at jeg skal hjælpe til, og TJENE PENGE.
Men når tre ud af fire vagter i denne uge bliver aflyst, bliver det altså en lillebittemininalsmule svært at overholde mit budget.
For ikke at sige umuligt.
For ikke at sige jeg er på røven.
Kan godt fornemme, det ikke er et helt stuerent emne blandt godtfolk og de finere (HOST) lag - men faktum er, at jeg er på røven 75% af min tid. (og resten sover jeg)

Så da jeg IGEN i dag, fik at vide at jeg ikke skulle møde på arbejde, men gerne måtte komme ned og spise med, slog jeg til. Spiste lækker mad - og drak chefens vin. For kan jeg ikke tjene penge, kan jeg i det mindste bruge hans...? (Gnæk)

Resultat: Et styk mindre, men utroligt insisterende hvidvinsbrandert. Den kom helt bag på mig??

Og jeg tror måske min computer har installeret alko-lås på sig selv. Kan ihvertfald ikke logge på fjæsen. Men det er vel godt det samme?

Må godt stene idag. Har været dygtig i skolen, og opgave der startede ambitiøst men lidt uoverskuelig, bliver nu mere og mere håndgribelig - og ser VIRKELIG ud til at lykkes =)

Godt Nanna fik en idé - for min fantasi er stadig på ferie. Vin-ferie vel at mærke. I.. Oh well, aner ikke hvilket land jeg har drukket vin fra - men lækkert var det.

Ingen kommentarer: