søndag den 24. oktober 2010

Må gerne fodres

Arj, men altså! Jeg er ROCKERSULTEN! Hader mine organisatoriske evner. Du véd, dem der mangler.

Kom hjem fra ferie i går. En uge i Odense. Læææks! Besøgte svanger veninde, svanger kusine, Mormor og Morfar, Farmor, Mor og Far. Hyggede med Sara, Nete, Jeanett, Cil, Bg, Stine og ikke mindst Rikke og Pernille, som jeg tilbragte utallige timer med på Rikkes sofa med film, pizza, skumslik og løs fabuleren over udvalgte emner. GRRRREAT!

Og den sunde og raske fyr kom hjem fra Japan. Og gud, hvor var det dejligt at se ham. Måske var han endda lidt mere sund og rask end sidst jeg så ham? Og han tog med ud til Farmor. Og slæbte mig med hjem til sine forældre og viste mig frem. Og jeg ku' li' det, ku' jeg. Måtte tælle mig frem til, at jeg ikke er blevet vist frem til forældre i små 5 år. Men det var slet ikke slemt.

Men SÅ igår kørte han mig hjem til Århus. Jeg nåede lige præcis at tage opvasken, inden jeg tog på job. Jeg var sååå træt, ville meget hellere sove. Men jeg var alligevel pæænt nem at overtale til at tage med ind til byen efter fyraften. Det var jo Ahmeds fødselsdag. Og der blev lovet fadøl!

Så seks timer, utallige fadøl, cigaretter og tequila/sambucca shots senere, kørte drengene mig hjem. Mens jeg hikkede hele vejen og holdt et insisterende foredrag om, hvorfor de hørte den forkerte version af det musik, de nu engang hørte. Christ. Bør egentlig ringe og undskylde.

(Er det bare mig, eller er det mest ucharmerende i verden fulde mennesker, der hikker ukontrolleret?)

Gik kold og vågnede så i dag. Med ondt. Og selvmedlidenhed og alt godt fra havet. Nøj, jeg havde det skidt. Pels på tænderne, rodet hår og ude af stand til at tåle lys og/eller bevægelse. Måtte ligge fuldstændig stille i flere timer og ryst/svede sprutten ud for at undgå at kaste op - hvilket al bevægelse ville have medført.

Da jeg så endelig kunne klare at bevæge mig, var det over et døgn siden, jeg havde spist et rigtigt måltid. Men post-ferie køleskab indeholdt INGENTING! køkkenskab indeholdt knækbrød og honning - og det var bare OVERHOVEDET ikke det jeg havde lyst til. (På den anden side, regnede jeg med at åbne køleskabet og finde fritter, chips og burger derinde?!)

Fik aldrig løst mit maddilemma, så frådede lidt mandler på job i dag. Nok ikke den bedste idé ever. Er stadig sulten. Har stadig ingen mad. Og Åbyhøj er lukket. De holder fest i festlokalet nede i stuen - måske er der rester?

Hvis ikke, må jeg gerne fodres!

Ingen kommentarer: