søndag den 17. oktober 2010

Dejlige damer ad libitum

Rikke er BFF. Hun er vanvittig, ordensmenneske langt ud over mine grænser, mørkhåret, brunøjet, forvirret. Hun finder sig i min 'bossy' side - det meste af tiden, og synes jeg er sød. Hun lader mig sove i sin seng og låne hende ekstranøgle og så fodrer hun (hendes mor) mig, med lækre sager fra frost. BFF!

Pernille er lille og lyshåret. Hun har blå øjne og flere Disneycitater end jeg. Tror faktisk vi vil kunne kommunikere en hel dag udelukkende med sætninger og udtryk vi ikke selv har fundet på. Hun er halvanden lort høj. Og griner højt og larmende. Og hun bekymrer sig for alle. Og skal være min revisor, når jeg engang har penge nok til, at det kan gå rigtig galt.

Birgitte er blid. Og lummer. Og skummel. Hun synes Benny Hill er sjov. Og jokes med lort. Eller bræk. Hun spiller gerne Knalde-Kalle 19 gange på en aften. Lige nu er hun ked af det. Men det er ikke hendes skyld. Og jeg gæder mig så meget til hun en dag bliver glad igen. Jeg vil gerne hjælpe.

Stine er fynsk. Og krøllet ligesom jeg. Og rødhåret. Og hun har fregner og briller. Og læser til pædagog. Hun er min yndlingskliché, der nærmest får ægløsning af at se et barn. Men hun kan dælme drikke rødvin. Og Stine kommer ikke kun med en flaske vin - hun kommer med en karton.

Cecilie og hendes kæreste har været sammen et år idag. Og det fejrer hun ved at besøge sin Mor. Hun skylder mig frugtsalat - og skal snart besøge mig i Århus for første gang. Hun kan have fire teskeer klæbende fast til ansigtet, uden klister - og så har hun mandeben og ingen røv. Til gengæld kan hun bære Marlene Birger tøj.

Sara er skøn. Ser hende slet ikke nok. Siden vi i gymnasiet sad og bekræftede hinanden. Og havde ondt af verden. Og ville frelse alt. Vi havde mange følelser Sara og jeg - og vi elskede mange ting. Det gør vi stadig, men det er rart engang imellem at kramme Sara - og blive mindet om HVORFOR vi elsker hele verden.

Det har været en dejlig weekend.

Og den sunde og raske fyr er kommet hjem til Danmark i dag efter Japan. Og jeg har ferie. Iiii. glæder mig til at se ham. Glæder mig RIGTIG meget.

Ih, hvor har jeg det nemt. Og godt. -Come join!

Ingen kommentarer: