torsdag den 16. december 2010

Enuff is enuff

Nu gider jeg ikke mere. Slut. Lige HÉR slap min tålmodighed op.

Nu gider jeg ikke vente på den Sunde og Raske Fyr mere. Bevares, han kommer på lørdag. Men jeg har slet ikke se ham siden jeg blev syg. 15 dage. At all. Savner ham faktisk. Og har virkelig trængt til underholdning mens jeg var syg. Damn you jylland!

Og nu gider jeg ikke være hos mine forældre mere. Mor er dagplejer og har 5 børn i dag, hvoraf to af dem skal have revet armene af og have dem voldstoppet ned i halsen, så de kvæles og ikke længere kan skrige hysterisk. There. I said it. Jeg har lyst til at tæve dem - det er faktum. Prøv du at sove igennem hysterisk anfald på 40 minutter sammensat af ordene MOR, JOAN og NEJ. Hæsere og hæsere, men konstant insisterende. Kl. 7!

Hvordan ender ungerne med at tro, at bare de skriger højt og længe nok, får de deres vilje? Det skal jeg sige dig, hvis de skriger højt og længe nok, får de deres vilje. Amøber. Og amøbe-forældre. GRÆNSER. Klap stavleser med mig, eller jeg klapper dem på dit barn. (ville aldrig slå et barn, men man må vel godt drømme?) Endnu engang kan vi lægge et par år oven i, hvor længe der vil gå, før jeg vil have børn!

Og til trods for det er min mor jeg tilbringer aaaaal min tid sammen med, er det min far jeg er træt af. Jeg gider ikke mere. Jeg gider ikke belæres af en afdanket gammel idiot. Bevares, jeg elsker ham. Men manden er afhængig af alt han kommer i nærheden af. Øl. Smøger. Næsespray. Yup, ret ømt. Og så falder han i søvn i stolen og snorker ind over 'Love Actually' i stedet for at pisse i seng, selvom jeg siger det gentagne gange. Han lukker bare af. Hører ikke efter og kalder mit brok 'fordrukkent sludder' - og der er immervæk kun ÉN af os der er en fordrukken taber lige for tiden.

Kender I de typer man ikke kan diskutere med, fordi de bare lukker af, når de har leveret deres holdning - og så er den ikke længere? Thats my Daddy. Forleden nåede han frem til konklusionen, at vi hellere må få mine skolepenge tilbage, for det er da noget nonsens jeg lukker ud. Jeg forsøgte at forklare ham hvad evolution er. Måtte gå ind på mit værelse og smække med døren - det gider jeg ikke! Jeg er treogtyve år for christ sake!

Så nu vil jeg godt væk. Snart. Nu. Så må jeg sgu lægge syg et andet sted, for hér er der alligevel ikke ro.

GRRR!

2 kommentarer:

Lillemor sagde ...

Sådan en far har jeg også, men næsesprayen skal så lige skiftes ud med hash. Jeg elsker også min far, men han bliver bare for meget, lynhurtigt!
Håber du overlever/-levede :)

Trix sagde ...

Det gik da en kombination af kæreste og veninde tog mig på ferie.

Nogen gange er det bare nemmere at elske sin far på afstad, ikke? =)